Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Hej
- Medlem
Re: Idag.....
Häftigt Norrhyttan! Du jobbade som motorjournalist, eller hur var det?
- Perra83
- Entusiast

Inge avundsjuk!! Det är så mycket roligare att sitta inne på fabriken på övertid NOT!
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Många verkar ju gilla Volvo här. Idag är jag med Polestar Cyan Racing som testar WTCC-bilarna på Vallelunga. Även Citroen, Chevrolet och Honda är här, och även om det är svårt att dra slutsatser från ett test känns det som att Volvo ligger bra till inför säsongen.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
- Perra83
- Entusiast

Snyggt Norrhyttan!!!
Jag har alltid gillat Volvo, ägen en, på jobbet är Volvo vår största kund.
Jag har alltid gillat Volvo, ägen en, på jobbet är Volvo vår största kund.
- addebe
- Medlem
Fick jag hem första pusselbiten i mitt bilprojekt, för årets uppgraderingar. Tanken är att gå all in på att facelifta Hondan. Skönt och slippa slipa upp dom gamla 
Ett stycke nya framlyktor:

Mer är på väg, dock från utlandet
Roligt med julafton i mars...
/Andreas
Ett stycke nya framlyktor:

Mer är på väg, dock från utlandet
Roligt med julafton i mars...
/Andreas
-
henkek
- Trogen Medlem

Fint me nya lysen
du får plocka bort den orange blinkers pluppen så blir de mera cleant utseende 
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
- addebe
- Medlem
Grymt! Mja köpte lysena för dom ser ut så där, kan bli tvåpolig lampa så det glöder orange oxå!henkek skrev:Fint me nya lysendu får plocka bort den orange blinkers pluppen så blir de mera cleant utseende
/Andreas
-
henkek
- Trogen Medlem

Okej
då är de snyggt om man använder dem som drl
- Hej
- Medlem
...(eller inte riktigt idag, för det var några dagar sendan, men ändå) kördes sommarbilen hem från vinterförvaringen till det vanliga garaget.
Nu är det snart vår!
(fast det känns inte så riktigt...). Blev till att hålla LÅNGT avstånd till framförvarande bilar pga allt skit som ligger på vägarna under vintern, men det gick nog bra.
Den har klarat sig fint under täcket i vinter:
Nu är det snart vår!
Den har klarat sig fint under täcket i vinter:
- Manor
- Moderator

Är Miatan en trevlig/rolig sommarbil?
Det känns som om man får mycket kul för pengarna åtminstone
.
Det känns som om man får mycket kul för pengarna åtminstone
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- GnagetAnders
- Medlem
Slå till på en Manor, jag vet att du är sugen
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
- Hej
- Medlem
Den är riktigt prisvärd! Om man vill ha en rolig bil utan tak, men inte vill lägga överdrivet mycket pengar är en Miata ett klockrent val i mina ögon. Ingen speciell motor, men med tanke på vikten så känns den ok ändå. Det som den vinner på är känslan - växellådan är kortslagig och distinkt, trots vanliga bromsar så känns de kraftfulla pga vikten, bra väghållning utan att bli för stötig i vardagen (min är inte sänkt, behövs inte för vanlig körning men hade ju varit snyggare med lite mindre luft i hjulhusen). Man åker dock ogärna långt i den, högt vägljud både med taket uppe och nere, ingen konstantfarthållare och i stötigaste laget för riktig långkomfort.Manor skrev:Är Miatan en trevlig/rolig sommarbil?
Det känns som om man får mycket kul för pengarna åtminstone.
Bra andrahandsvärde dessutom, denna köptes ny 2007, och nu 9 år senare kan man kanske få ca halva nypriset (bara gått 4000 mil iof).
Den nya generationen "ND" gör att det drar i min köptarm.
Slutligen - min Saab med V6a och turbo med 250 hk är mer oinspirerande än Miatan med halva hk-antalet, 126 hk. Sen är det inte samma typ av bil iof, men roligare per krona tror jag är svårt att få med nån annan bil än Miatan. Köp säger jag!
-
Johan66
- Medlem
... har man foamat och spolat av 3 bilar.
Lite renare är de nu, men man skulle behöva svampa av de egentligen...
/ J
Lite renare är de nu, men man skulle behöva svampa av de egentligen...
/ J
-
Sandgrens
- Medlem
...såg jag att jag hade en vit bil! Blev fin o blank efter tvätten, men har tröttnat på vinterfälgarna så det är dags för lite vår nu!
Niklas
Ursäktar stavfel men ajfån gillar inte mig...
BMW 528i M-Sport 2011
Porsche Boxter 1998
Lexus RX300 2005
Ursäktar stavfel men ajfån gillar inte mig...
BMW 528i M-Sport 2011
Porsche Boxter 1998
Lexus RX300 2005
- Hej
- Medlem
hade jag tid över, så jag passade på att märka om flaskorna - måste ju vara fräscht, inga slitna etiketter här inte. 
Köpte lite finare sprayflaskor sist (de med röd trigger) och det är ju faktiskt skillnad mot de ännu billigare. Ska prova ännu finare nästa gång jag köper nya, för uppenbarligen får man vad man betalar för här. Hade tex varit skönt med en flaska som funkar 360-grader.
Köpte lite finare sprayflaskor sist (de med röd trigger) och det är ju faktiskt skillnad mot de ännu billigare. Ska prova ännu finare nästa gång jag köper nya, för uppenbarligen får man vad man betalar för här. Hade tex varit skönt med en flaska som funkar 360-grader.
-
henkek
- Trogen Medlem

Tyvärr på dem svarta är triggern helt värdelös. Flera stycken som gett upp efter 2ggr användande.
- e_king
- Entusiast

Därför är den gratis också [emoji1]henkek skrev:Tyvärr på dem svarta är triggern helt värdelös. Flera stycken som gett upp efter 2ggr användande.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Lefty
- Medlem
Märkligt hur olika det kan vara. Mina har hållit hur bra som helst. Har nog kört med samma flaskor minst ett par år!henkek skrev:Tyvärr på dem svarta är triggern helt värdelös. Flera stycken som gett upp efter 2ggr användande.
- Manor
- Moderator

Samma för mig...jag tror att det är en av tio som har slutat fungera...allt beror nog på vad man har för medel i dem.Lefty skrev:Märkligt hur olika det kan vara. Mina har hållit hur bra som helst. Har nog kört med samma flaskor minst ett par år!henkek skrev:Tyvärr på dem svarta är triggern helt värdelös. Flera stycken som gett upp efter 2ggr användande.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- addebe
- Medlem
Har nog aldrig fått dessa triggers att funka 100%, har dock kört mkt med fälgtvätt (bilberry) men även blandat rostlösare. Tycker jag fulla slag så fastnar triggern i inne läget. Jag har ett gäng och alla har samma problem.Manor skrev:Samma för mig...jag tror att det är en av tio som har slutat fungera...allt beror nog på vad man har för medel i dem.Lefty skrev:Märkligt hur olika det kan vara. Mina har hållit hur bra som helst. Har nog kört med samma flaskor minst ett par år!henkek skrev:Tyvärr på dem svarta är triggern helt värdelös. Flera stycken som gett upp efter 2ggr användande.
/Andreas