Hur kommer det sig?D4N1EL skrev:...har tvättmaskinen gått het, över 100 nya mf-dukar av alla de slag som ska preppas
Jag har själv köpt några paket med MF från AliExpress...men nu har jag bara kvar för husbehov

Hur kommer det sig?D4N1EL skrev:...har tvättmaskinen gått het, över 100 nya mf-dukar av alla de slag som ska preppas
Låda från UK + BBV = Mucho nya MF av alla de slag... Tvättar alltid nya dukarManor skrev:Hur kommer det sig?D4N1EL skrev:...har tvättmaskinen gått het, över 100 nya mf-dukar av alla de slag som ska preppas
Jag har själv köpt några paket med MF från AliExpress...men nu har jag bara kvar för husbehov.

Vilken är din favorit ?..D4N1EL skrev:Låda från UK + BBV = Mucho nya MF av alla de slag... Tvättar alltid nya dukarManor skrev:Hur kommer det sig?D4N1EL skrev:...har tvättmaskinen gått het, över 100 nya mf-dukar av alla de slag som ska preppas
Jag har själv köpt några paket med MF från AliExpress...men nu har jag bara kvar för husbehov.

Detta är min favorit! http://shop.bollnasbilvard.se/blue-micr ... c-568.aspxlimban skrev: Vilken är din favorit ?..

Torkdukar tvättar jag innan, dessa från BBV var så fina att jag kört med dem direkt, inga problem.tobbegubben skrev:Tvättar du dukarna innan första gången du använder dem?
Vad använder du för grader och medel till dukarna och rondellerna?

Ett tips är att inte tvätta MF i varmare än 40 grader.ChrilleJ skrev:Kör mina MF i 60 med bara tvättmedel.
Rondellerna tvättar jag av för hand med lite yes diskmedel.
Alright! Ska testa detta och se om jag märker skillnad.Manor skrev:Ett tips är att inte tvätta MF i varmare än 40 grader.ChrilleJ skrev:Kör mina MF i 60 med bara tvättmedel.
Rondellerna tvättar jag av för hand med lite yes diskmedel.
Använd endast flytande tvättmedel, och inget sköljmedel.

har det inte nått med att OM pulvret inte bryts ner av nån konstig anledning:S så kan det fastna i dukarna o sen går du över bilen med den så får du fina repor elr nått sånt?fisher91 skrev:förstår inte varför man ska använda flytande tvättmedel.
har säkert tvättat dom stora blå mf dukarna ifrån bollnäs säker 20 gånger 60 grader med vanligt pulver.
dom är lite gamla och slita nu så dom har blivit ner graderad till interiör. men fungerar fortfarande lika bra.