Robin-t skrev:Man måste skilja på Xenonkonverterade vanliga lyktor med vanliga reflektorer och en bil med eftermonterade lyktor anpassade för xenon med projektorlins, helt annan ljusspridning. Jag håller helt klart med er om att en bil med vanliga lyktor med xenon ( typ min bil innan jag bytte lyktor) bländar. Men det är annat med strålakstare anpassade för xenon med projektorrlins.
Bossni: Den bilen som var konverterad hade fortfarande ingen projektorlins i strålkastarna medan bilen med orignal xenon hade det, där har du skillnaden på xenon med och utan projekttorlins:lol:. Mina lyktor ÄR xenonanpassade med projektorlins, dock utan automatisk nivåreglering utan med manuell elektrisk reglering.
Klart kul med en diskussion, alla kan inte vara överens

.
Varför ska man skilja på dom olika strålkastarna? Du har inga strålkastare anpassade för xenon! That's it!
Hade du haft det hade väl du vart så klyftig att du knallat in på reservdelsavdelningen och beställt dom delar som fattats och regbesiktat bilen med xenon istället för ett 700:- kinakitt?
Nej, finns inget nån kan säga som får dig att ändra uppfattning så vi bilister som blir konstant bländade av "er" får bara hålla tummarna för att Polismyndigheten ligger på er som iglar i form av böter och ombesiktningar.
Snart kommer ju nya lagen i kraft om att polis får beslagta bilar dom anser trafikfarliga. Ska bli spännande att se vart dom drar gränsen.
Med vänlig hälsning, Mattias