Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Limma fast backspegel ?

Invändig rekond, lädervård
MAX

Limma fast backspegel ?

Inlägg av MAX » 09 apr 2010 22:07

Precis hur får man fast en backspegel som släppt från vindrutan på bästa sätt?

Har ju försökt tidigare år på alla möjliga och omöjliga sätt men alltid misslyckats :evil:
sista gången var på min dåvarande caprice hgw -80 en very nice car som det heter så jag slipade lite på rutan där pluppen skulle sitta och tvättade med thinner gjorde lika på pluppen sen limmade jag med superduper- glaslim väntade i två dager för att sedan hänga dit backspegelen och visst satt ju som berget tills jag skulle ställa in den :lol: då släppte pluppen så att säga :(


pratade sedan med mr glsmästare om dom kunde hjälpa mig. då frågade dom vad jag gjort och jag sa att jag slipat på rutan och thinner tvättat.

Vaa :o har du slipat på rutan ja vistt sade jag och fick ungefär till svar skyll dig själv för att när man slipat på glas så försvinner glasets sugförmäga så att säga :?: eller alla fall vad dom sa så dom skickade åt mig någon dubbelhäfftande tejp som visade sig alla fall inte fungera :evil:

men strunt samma den bilen är såld :(

men nu har jag ett precis likadant problem med min nya bil :P fast jag har inte slipat men föregående ägare har försökt med någon sorts lim som fortfarnde sitter kvar på rutan ,så har någon ett bra tips att limma backspeglar på insidan av vindrutan så dela gärna med er :P

bilen i fråga är en superduper högglanspolerad opel astra solidvit combi :brumm

mvh max,
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Limma fast backspegel ?

Inlägg av mortil » 09 apr 2010 22:36

finns nått som vi kallar för ford-kuddar som limmar fast innerspeglarna på gamla fordar med. dom fäster Sillmjölkar . men dock inte om man slipat ;)
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

MAX

Re: Limma fast backspegel ?

Inlägg av MAX » 09 apr 2010 23:04

mortil skrev:finns nått som vi kallar för ford-kuddar som limmar fast innerspeglarna på gamla fordar med. dom fäster Sillmjölkar . men dock inte om man slipat ;)
Var nog så kudden hette som jag fick av glasmästarna och som sagt garanterande dom ingenting då det var slipat på glaset.
Men för att få bort dom nuvarande lim resterna så känner man ju sig alla fall tvungen att thinner tvätta och eventuellt skrapa lite men då blir det ju ett litet slipmoment så att säga :!: så kanske ett förslag på ett riktigt rengöringsmedel för det gamla klistret vad det nu kan vara :?

max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

nyberg
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1011
Blev medlem: 12 okt 2009 08:23

Re: Limma fast backspegel ?

Inlägg av nyberg » 09 apr 2010 23:56

värm lite sen använd ett rakblad, repar inte rutan,
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Limma fast backspegel ?

Inlägg av MAX » 10 apr 2010 01:43

nyberg skrev:värm lite sen använd ett rakblad, repar inte rutan,
tackar för tipset borde fungera bra :P
max.

Skriv svar