Som ett litet barn på julafton så hann man knappt få paketet innan det var upprivet och monteringen påbörjades. Den är väldigt lätt och känslan är mer kvalitet än vad det ser ut som på bilderna. Jag började med att prova den som dammsugare med påsen i och märkte på en gång att det är bra sug iden. Funkade minst lika bra som vår vanliga Philips. Sen gick jag lös på hallmattan för att jämföra med den jag har lånat tidigare. Kommer inte ihåg märke på den men det var en ~10000:- maskin. Skillnaden på de är att RG:n sprider inte vätskan i munstyckets fulla bredd (-2cm ungefär på båda sidor) vilket den andra gör. Även sugförmågan var lite sämre men samtidigt inte dålig. Senare ikväll tänkte jag prova det mindre tvättmunstycket på en fåtölj.
Summa sumarum så är jag nöjd med hur den presterar, speciellt med tanke på priset. 2500:-
I vanlig ordning, snabbskjutare som man är, på gott och ont, så klickade jag även in lite mer till korgen. Ett Twister Maxx kit med rengöringsmedel, en mf-duk och ett syntetiskt sämskinn.
Nytvättad matta under. Jag stod och valde mellan den och en Tornador. I tron om att man kan lita på internätet så föll valet på Twister då den enligt uppgift hade en luftförbrukning på c:a 70l/min. Det var fel. I instruktionsboken står det 310l/min så jag får se imorgon hur den fungerar med min tre hästars kompressor. Ska bli intressant att se om det är lika mycket tryck som på Youtube videon. Då kan man strypa ventilen lite hoppas jag.
Så väl som Junkman pratar om den så kunde jag inte stilla min nyfikenhet längre. Det blev en liten beställning på Garry Deans Infinite Use Detail Juice. 32oz, 946ml. Den damp lite lämpligt ner i brevlådan