Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

era erfarenheter "handbiltvätt 99:-"

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

era erfarenheter "handbiltvätt 99:-"

Inlägg av hebbe » 14 okt 2009 19:09

va och tvättade bilen idag på ok/q8 gör det själv hall, avfettning, tvätt och tork, det gick på 80:- stog där alltså i 40 minuter så kom ja å tänka på att det finns "många" ställen som tar 99:- för en manuell biltvätt, hur går det ihop??? med löner, lokal m.m. har testat den å stigs center 2 gånger och det var väl ingen höjdare. va har ni för erfarenheter av detta????
Senast redigerad av 1 hebbe, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: era erfarenheter "handbiltvätt 99:-"

Inlägg av Funk » 14 okt 2009 21:07

Rent generellt så går det nog knappast ihop om dom inte har absolut 100% beläggning hela dagarna och tar ut låga löner... min gissning är att det går runt på t.ex starta-eget-bidrag eller liknande. Skall det gå att leva hyggligt på så måste man väl dra in någonstans runt 250-300:- per gubbe och timme om man har rimligt låga kostnader för verksamheten.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

-z-
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: 10 aug 2009 15:55
Ort: Mölnlycke
Kontakt:

Re: era erfarenheter "handbiltvätt 99:-"

Inlägg av -z- » 14 okt 2009 23:03

Precis som funk skriver så är det nog ett minimum att dra in 250-300kr/tim med moms för att överleva så att säga.Som kund får du nog max 20 min biltvätt av dom men jag tror nog att dom gör det snabbare om dom har mycket att göra och visst blir bilen lite renare............

När jag gör en biltvätt inför en polering brukar det ta ca 1tim ;)

När jag enbart kem tvättar min egna bil tar det säkert inte mer än 7 min skulle jag tro kan säkert pressas ytterligare :D men då skall man veta att jag tvättar min svarta bil minst 2 gånger i veckan :?
Senast redigerad av 1 -z-, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: era erfarenheter "handbiltvätt 99:-"

Inlägg av Tantrum » 14 okt 2009 23:30

Det är ett par killar som startat nån slags semi-rekond/biltvätt här i byn. De tar nog fortfarande 79 kronor för en tvätt. Vad jag sett spolar de först och kör sen med medel ur högtryckstvätten och svampar direkt i det för att sedan torka av. Går riktigt snabbt och de hade hygglig beläggning under sommaren.
...like a boss.

Skriv svar