Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur ser din bil ut?

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Jiiins » 27 maj 2009 22:58

Härligt blänk på bilen Tommy!!!!
Sen att den är snygg oxå gör ju inte ont.......bara att man blir lite avis :D

/Jiiins
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av mortil » 27 maj 2009 23:00

snyggt tommy :D

riktigt snyggt.

ja vågar För hundra gubbar inte visa upp min nya bil här än :( den ser ut som 7 svåra olyckor i lacken :(
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Tantrum » 27 maj 2009 23:14

mortil skrev:snyggt tommy :D

riktigt snyggt.

ja vågar För hundra gubbar inte visa upp min nya bil här än :( den ser ut som 7 svåra olyckor i lacken :(
"Din" Aygo är dock inte fy skam! Den har den snyggaste blåa mican jag skådat :jeps
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av hebbe » 28 maj 2009 10:14

Bild
här e min bil, v50 1,6d -07
Senast redigerad av 1 hebbe, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
GreenTurtle
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 apr 2009 08:25

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av GreenTurtle » 28 maj 2009 15:36

TommyJ skrev:Vart lite väl många volvos nu tycker jag. Kan ju tror vi är på TPC eller nåt.

Här är en bild på min bäbis så vi jämnar ut d lite... Har andra fälgar på nu men annars är det så hon ser ut.

Bild
@TommyJ, vad kör du med för däckglans??!! Så där vill jag att mina däck också ska se ut efter tvätt ....
Senast redigerad av 1 GreenTurtle, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av mortil » 28 maj 2009 23:23

Tantrum skrev:
mortil skrev:snyggt tommy :D

riktigt snyggt.

ja vågar För hundra gubbar inte visa upp min nya bil här än :( den ser ut som 7 svåra olyckor i lacken :(
"Din" Aygo är dock inte fy skam! Den har den snyggaste blåa mican jag skådat :jeps

tack :D :jeps


idag blev min importbil svensk :D gott . polera i veckan tror jag står på schemat :D
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av TommyJ » 28 maj 2009 23:27

Ah grattis Mortil!

Gissar du får en underbar sommar med den bilen...
Senast redigerad av 1 TommyJ, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av mortil » 28 maj 2009 23:39

TommyJ skrev:Ah grattis Mortil!

Gissar du får en underbar sommar med den bilen...
sommaren kommer gå SNABBT.. på flera sätt :P
ja kan bjuda på en åktur:P rakt,snett,brett :P sinnessjukt kul bil
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Tantrum » 28 maj 2009 23:49

mortil skrev:
TommyJ skrev:Ah grattis Mortil!

Gissar du får en underbar sommar med den bilen...
sommaren kommer gå SNABBT.. på flera sätt :P
ja kan bjuda på en åktur:P rakt,snett,brett :P sinnessjukt kul bil
Och så får du lägga upp lite bilder :)

Hade du kvar den gröna Saaben förresten? Den var väl till salu, eller skulle bli, under första garageträffen?
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av mortil » 29 maj 2009 11:01

Tantrum skrev:
mortil skrev:
TommyJ skrev:Ah grattis Mortil!

Gissar du får en underbar sommar med den bilen...
sommaren kommer gå SNABBT.. på flera sätt :P
ja kan bjuda på en åktur:P rakt,snett,brett :P sinnessjukt kul bil
Och så får du lägga upp lite bilder :)

Hade du kvar den gröna Saaben förresten? Den var väl till salu, eller skulle bli, under första garageträffen?
Yes den är kvar. Råkade dock ut för lite missöden när jag skulle åka besikta den:( felande givare gav skenande laddtryck och de tryckte sönder topplockspackningen:( och just där tappade jag all motivation över den bilen:(
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av jujimbo » 10 jun 2009 23:31

Hej Får väl lägga upp några bilden på min bil, bilderna är inte så bra tagna med mobil :oops:

Ta hänsyn till att bilen är 20år gammal och dom flesta ägarna innan mig har nog bara kört automattvätt :evil:

Bilen är en Alfa Romeo 164 3,0 v6 -89
003.jpg
Finns något blänk ialla fall
002.jpg
Huv efter handpolerning med vaxpolish
005.jpg
Dåligt ljus men det syns ju att man jag har några reflexer i lacken i allafall
Mer bilder nedan.
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av jujimbo » 10 jun 2009 23:35

010.jpg
Ute bild , något smutsig
011.jpg
012.jpg
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av jujimbo » 10 jun 2009 23:39

Och en sista bild på Hojen
009.jpg
Fireblade -97 en ägare sen ny,
Jag
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Tomas88
Medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 15 nov 2008 00:57
Ort: Älmhult

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Tomas88 » 11 jun 2009 20:58

Oj det var inte en helt vanlig bil.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av jujimbo » 11 jun 2009 21:52

Alfa 164 var nog en rätt dyr bil när den kom -89 tror min kostade lite under 250 000:- ny.
Bilen är väldigt rolig att köra 185 hk 3l ger rätt bra ork för en så gammal bil.

Hojen köpte jag ny -97 så den har jag vårdat så gott jag kan, har bara kört metallic vax på den sen ny och vad jag kan se har jag klarat mig från repor, är ju inte så mycket lack på den mest klistermärken och svart plast.
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av jojje » 12 jun 2009 09:54

jujimbo skrev:
010.jpg
011.jpg
012.jpg
Trevligt att se en fräsch Alfa 164 det hör inte till vanligheterna :jeps .


Helt OT var själv lite av en alfisti på 80-talet med lite olika alfor b.l.a alfsud/33/alfetta/giulietta/gt-junior :brumm .
Senast redigerad av 1 jojje, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av MAX » 12 jun 2009 21:16

Visserligen finns den redan på bild på denna tråden men i dag har den varit så snäll mot husse att den måste visas upp för befolkningen :o

Alla fall så ställde jag av den för ca 1mån sen då besiktningen gått ut och det kändes som jag inte orkade ta tag i den nu då det trots allt finns lite fix kvar på den och det varit lite si och så med det elektriska :evil:

Och som sagt skulle nöja mej med pimpen(corsan) tills vidare då den genomgått en Overhauling som visade sej ödes-stigert :evil: då såna bilar brukar bli ganska eftertraktade på grund av sin blänkande lack :lol:


Var allafall en kille på jobbet som skulle skaffa sej en mindre bil att åka i så slängde jag ur mej att köp corsan av mig ,vad ska du ha för den då fick jag till svar, och när jag trodde att han skämtade med mej så slängde jag ur mej en löjligt låg summa :?: :?: :?: +en halv vilket medförde att han slängde sej i bilen och tog en prov-repa runt verkstaden och kom till-baka med ett stort leende :P och sa jag köper bilen :P vilket inte var min mening :evil:

Som sagt gick inte att gå ur affären :evil: och där stod man utan bil :cry: förutom en racer som var av-ställd och belagd med kör-förbud så det var bara att ställa på bilen och beställa tid för besiktning vilket var idag så jag åkte till bil-provningen och loggade in mej i terminalen och satt mej i bilen samtidigt som kall-svetten började krypa fram i pannan och bad en stilla bön :lol:

Mitt reg-nr kom upp och porten öppnades(kändes som ett tand-läkar besök) och körde in bilen till den trevlige besiktnings-mannens som sken som en sol :P Nu går illa tänkte jag när han var så glad och dessutom väldigt eantuastisk, samt att han faktigst :o sa att det var en väl-recondad bil trots rost-fläckar ,stora repor och duktiga genom-poleringar :mrgreen:

alla fall så fick den en grundlig kontroll :twisted: samt lite beröm för sitt fina under-rede ;) kändes som evig-heter och avslutades med en liten prov-repa som jag fick följa med på :P
avslutades med en extra koll på co-halten då en av besiktnings-kolegorna snodde test-slangen i hallen och låg precis på gränsen 3,4 av max 3,5 alltså på det berömda håret :lol:

Dags för att betala och dommen :? blir 300kr sa besiktnings mannen samtidigt som han överlämnade protokollet och påpekade att den där bilen kan du vara stolt över samtidigt som jag läste protokollet :shock: Blankare än blankt :P

Och här har man gått och gruvat sej helt i onödan :lol: eller som vanligt noll-koll :mrgreen:Bild
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av MAX » 12 jun 2009 22:37

MAX skrev:Här är en riktig bil! hade tänkt att skrota den då man ibland får för sej att det finns en massa fel på saker o ting.
Men tänkte besiktar och hör vad dom säjer ,så jag besiktade den förra lördagen En¨tvåa! vänster bak broms ur funktion.
Fixade felet på söndan och gjorde en ombesiktning i dag så nu har man gratis?slit o släng bil ett år till.Max. 8-)
rost fritt 004.jpg
harkel hm som sagt inte världens vackraste som tomas 88 skrev senare ;) men var den så ful att bilden måste plockas bort :?: eller måste man söka den nån annan stans :?:
mvh max. :P

Edit syftar på corsan
Senast redigerad av 2 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av carina » 12 jun 2009 22:41

Ha ha ha du e ju helt underbar!!!!
Bättre du sålt denna då ju!!!! "blanka lacken och doftgran" :lol:

Men jag känner igen känslan inför besiktningen, då jag åkte in iofs för efterkontroll med lagade motorfästen,fjädersäten och positionslampa...MEN med bromsar som jag var säker på att jag skulle få bassning på igen..... men han log och önskade mej välkommen tillbaka nästa år :)
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

MAX

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av MAX » 12 jun 2009 23:21

carina skrev:Ha ha ha du e ju helt underbar!!!!
Bättre du sålt denna då ju!!!! "blanka lacken och doftgran" :lol:

Men jag känner igen känslan inför besiktningen, då jag åkte in iofs för efterkontroll med lagade motorfästen,fjädersäten och positionslampa...MEN med bromsar som jag var säker på att jag skulle få bassning på igen..... men han log och önskade mej välkommen tillbaka nästa år :)
Javist hade det varit bättre att sålt racern men life is life ;)
Samt att det här med Bilprovningen är som ett tandläkar besök, men samtidigt det viktigaste som överhuvud-taget drabbat oss bilägare och fast det gör ont(i plånboken)om man får en massa fel som måste åtgärdas :evil:
så räddar det många liv, samt att man kan sälja en bil med gott samvete ;) alltså trafik-duglig 8-) Kan ge ett exempel som jag inte :oops: är stolt över med unon som nämnts tidigare besiktningen hade gått ut och jag körde den ändå visserligen försäkrad och skattad men obesiktad :oops:

åkte hemifrån och vid första svängen så kastade det till som attan i ratten men bilen rätade upp sej och jag drog vidare låååång raksträcka 1km ca stannar vid första korset och ska svänga vänster (lite bråttom) så full gas och bilen går absolut rakt fram och närapå att jag ramar en buss-kur visserligen tom på folk och precis att jag hinner stanna bilen.

vad nu då var min första tanke och ut och kollar fram-vagnen då visar det sej att ena styr-leden var så slut att den hoppat ur sitt läge(kulan) och jag kan tacka gud att ingen annan människa kom till skada samtidigt som jag själv överlevde, som sagt hade jag besiktat bilen så hade det här felet upptäckts i tid
Så Bilprovningen samt att man tar ansvar för att besikta sin bil i tid kan nog sägas räddar livet på många människor samt att jag skäms för det som inträffade men alla fall kan vara viktigt att förmedla.

För man ska vara rädda om varandra i trafiken ;)
max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Skriv svar