Foam Lance i Gds-hall i Stockholm

Diskutera bilvårdsprodukter här
4 inläggSida 1 av 1
Jepzorlicious offline
Ny Medlem 

Foam Lance i Gds-hall i Stockholm

av Jepzorlicious 24 nov 2018 12:49

Hej!

Har försökt söka runt men inte hittat något svar på denna fråga men hoppas någon här kan sitta inne på svaret.

Jag är låst till GDS-hallar för att tvätta bilen, men skulle vilja använda foam lance. Är det någon här som använder det i sån hall i Stockholmsområdet? I så fall, vilken mack och vilken anslutning har dem?

Vore ju trevligt att passa på att införskaffa en foam Lance nu från BBV när det är rea :D

Tack på förhand!

Annons
Lill-Dan offline
Medlem

Re: Foam Lance i Gds-hall i Stockholm

av Lill-Dan 24 nov 2018 21:39

Tror det blir svårt.. du kanske måste skaffa en ”pumpbar” modell...?
:brumm

Jepzorlicious offline
Ny Medlem 

av Jepzorlicious 24 nov 2018 23:27

Jag har en sådan pump-variant men man blir ju lite trött av det konstanta pumpandet, tyvärr.

Jag läste i denna länk https://www.bollnasbilvard.se/content/28-foam-lance att det brukar gå, och hörde på en annan bilvårdsfirma att det finns de som kopplar på foam lance i GDS-hallar. Men jag har själv varit lite tveksam om mackarna tillåter det också.

Kanske får ta och ringa runt till några härikring och fråga.

fjohan82 offline
Ny Medlem 

av fjohan82 06 dec 2018 02:49

Hej!

Jag har en BBV Ultra Performance Foamer med Nilfisk PRO-kopplingen.
Denna använder jag på OKQ8-macken i Skvaltan i Nacka, där det går att koppla från "högtrycksdelen/den yttre tvättarmen" från handtaget med möjlighet att koppla in denna Foamer.
Nackdelen är att det blir skum typ överallt :) , så jag försöker tvätta på lite udda tider eller visa lite extra hänsyn om det är någon i båset bredvid.
Det finns även små vagnar att låna, eller vad man kan kalla dom, som man koppla in sig på samma sätt för att kunna tvätta underredet på bilen.

4 inläggSida 1 av 1
Annons
Annons