Jag har använt Menzerna 400 vid flertalet gånger.
Men sista 2 gångerna jag använt det till polering så blir det kletigt och fastnar i lacken så man måste ta i får att gå bort det.
Har tidigare varit jättebra att arbeta med.
4 små ärtor på microfiber trissa och rel låg hastighet. Men känns likt förbaskat som om det blir för mkt medel och det lägger sig tjockt på lack.
Någon som kan killgissa vad som är problemet?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Menzerna
- Manor
- Moderator

Re: Menzerna
Om alla parametrar är desamma förutom bilen, så kan problemet bero på det man brukar kalla för "kladdlack" som exempelvis kan drabba japanska bilar. Jag hade själv ett liknande problem med Geyon Primer på min Suzuki, som jag dock aldrig haft/noterat vid tidigare tillfällen.
Menzerna har ett gott rykte som märke, men det kan ibland vid problem vara vettigt att testa ett annat märke och se om det passar bilen bättre. Scholl är ett märke som jag gillar själv och kan vara ett alternativ för att komma vidare.
Jag är absolut ingen polerexpert så svaret är mer ett antagande.
Menzerna har ett gott rykte som märke, men det kan ibland vid problem vara vettigt att testa ett annat märke och se om det passar bilen bättre. Scholl är ett märke som jag gillar själv och kan vara ett alternativ för att komma vidare.
Jag är absolut ingen polerexpert så svaret är mer ett antagande.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.