Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Diskutera bilvårdsprodukter här
-
bustorp
- Trogen Medlem

svempus skrev:bump. har filmat lite. höll på och tvättade bilen för nån dag sedan och kom på att jag har ju rain off på rutorna ju. så då passa jag på och filma lite avrinning på rutorna...
http://www.youtube.com/watch?v=lB8mrowXG_0
Det funkar lika bra för 50:- som det gör för 250:-. Det kan inte rinna av mer o inte fortare än så.
Tänk vad massa annan skit man kan köpa för de pengarna som blir över..........
Det är tveklöst en av Biltemas absolut bästa bilvårdsprodukter.
Tänkte jag skulle ta glaspartierna i "duschpalatset" o se hur länge det håller där.
Eftersom det höll ett år på Jettans sidoruta så..........
Senast redigerad av 6
bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
-
Crille
- Entusiast

pake skrev:Biltemas verktyg för att släcka serviceindikatorn på Audi, har någon provat det?
Går det att ställa serviceintervall (longlife/vanlig)?
Funderar på att köpa ett sådant då jag gör varannan service själv.
Tror inte deras verktyg klarar av detta... Jag tror min arbetskompis ska sälja sin mjukvara + kabeln som är det mest avancerade mjukvara + hårdvara du kan använda till VAG serien, du kan göra allt med detta förutom att ändra mätar inställningen...Tydligen så använder verkstäder detta också även audi själva

är tydligen tillverkat i USA, med fria uppdateringar m.m... Kan fråga vad han vill ha för det...Han ska byta bilmärke säger han.
Senast redigerad av 6
Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
Marxus
- Medlem
svempus skrev:bump. har filmat lite. höll på och tvättade bilen för nån dag sedan och kom på att jag har ju rain off på rutorna ju. så då passa jag på och filma lite avrinning på rutorna...
Lägg även på sidorutorna

Tycker det gör mer nytta där än på vindrutan.
Senast redigerad av 6
Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.
-
tonimakaroni
- Medlem
-
Kontakt:
Crille skrev:pake skrev:Biltemas verktyg för att släcka serviceindikatorn på Audi, har någon provat det?
Tror inte deras verktyg klarar av detta... Jag tror min arbetskompis ska sälja sin mjukvara + kabeln som är det mest avancerade mjukvara + hårdvara du kan använda till VAG serien, du kan göra allt med detta förutom att ändra mätar inställningen...Tydligen så använder verkstäder detta också även audi själva

är tydligen tillverkat i USA, med fria uppdateringar m.m... Kan fråga vad han vill ha för det...Han ska byta bilmärke säger han.
Kan det vara Vag-com du pratar om? För isf gäller även detta, citerat från deras sida.
"Köp av program (licens) är personligt, går inte att överlåta till någon annan. Däremot kan adaptern säljas. Köparen får köpa ny licens av oss, enligt RossTechs regler."
Men som sagt så är programmet nr1 för VAG bilar

Senast redigerad av 6
tonimakaroni, redigerad totalt 14 gång.
-
Crille
- Entusiast

tonimakaroni skrev:Crille skrev:pake skrev:Biltemas verktyg för att släcka serviceindikatorn på Audi, har någon provat det?

Kan det vara Vag-com du pratar om? För isf gäller även detta, citerat från deras sida.
"Köp av program (licens) är personligt, går inte att överlåta till någon annan. Däremot kan adaptern säljas. Köparen får köpa ny licens av oss, enligt RossTechs regler."
Men som sagt så är programmet nr1 för VAG bilar

Det är RossTech han har och som han säger är extremt...Han sa att han även skickar alla uppdaterinar till den som skulle köpa det av honom...
Senast redigerad av 6
Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
svempus
- Medlem
Marxus skrev:svempus skrev:bump. har filmat lite. höll på och tvättade bilen för nån dag sedan och kom på att jag har ju rain off på rutorna ju. så då passa jag på och filma lite avrinning på rutorna...
Lägg även på sidorutorna

Tycker det gör mer nytta där än på vindrutan.
ja jag har de ochså på sidorutorna.framrutan har jag redan fått lägga på ett till lager gjorde de när jag bytte torkare...
Senast redigerad av 6
svempus, redigerad totalt 14 gång.
-
945an
- Medlem
Har provat deras tryckspruta art. nr. 45562 och kan tyvärr inte säga att jag är nöjd. Det läckte ur toppen vid munstycket/gängan för spruthandtaget och kladdade ned och gjorde så att det luktade avfettning i hela garaget, blev tokförbannad över denna produkt.

Senast redigerad av 6
945an, redigerad totalt 14 gång.
-
jujimbo
- Entusiast

Har åxå haft dålig erfarenhet av den trycksprutan,köpte en den läckte som bara den så det fick bli att köpa en av bättre kvalite på volvo

Senast redigerad av 6
jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
-
jujimbo
- Entusiast

jo 199:- betalade jag
Senast redigerad av 6
-
945an
- Medlem
jujimbo skrev:Har åxå haft dålig erfarenhet av den trycksprutan,köpte en den läckte som bara den så det fick bli att köpa en av bättre kvalite på volvo

Är på jakt efter en ny, och volvosprutan kan du då rekommendera? Kollade i nån av Hasses tråd att han hade köpt på.... ÖoB, eller om det var Rusta. Hur som helst; finns det budgetsprutor som biltema fast som inte läcker?
Senast redigerad av 6
-
jujimbo
- Entusiast

Brukar finnas 1,5 liters trycksprutor på blomsteraffärer både billigare och dyra(garderna) och jepp den jag köpte på volvohandlaren är bra tror dom har den på prorecond kostar där vad jag kommer ihåg 179:-
Senast redigerad av 6
-
945an
- Medlem
Hasse skrev:Stämmer de att jag köpte en billig för 39:- eller så för nått årsen och den funkar helt perfekt fortfarande, tror det var på Jem&Fix. Men jag tror knappt inte det finns någon billig spruta som tål kallavfettning.
Då kanske detta är förklaringen? Det var nämligen biltemas kallavfettning jag hade i deras tryckspruta.
Senast redigerad av 6
-
Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Ursäkta OT:
stigge: Nu har två gånger på 10 minuter försökt vifta bort flugan som kryper omkring på skärmen vid dina inlägg, är det dags att gå och sova då?

Black isn't a color, it's a part time job!
-
haggan
- Medlem
den där rainoff, hur funkar den på vintertid?
När det regnar/är kallt ute så immar rutorna igen nästan direkt innan bilen blir varm, finns det någon produkt ni rekomenderar som förhindrar igen immningen?

Senast redigerad av 6
haggan, redigerad totalt 14 gång.
-
jojje
- Entusiast

haggan skrev:den där rainoff, hur funkar den på vintertid?
När det regnar/är kallt ute så immar rutorna igen nästan direkt innan bilen blir varm, finns det någon produkt ni rekomenderar som förhindrar igen immningen?

Bästa medlet mot igenimmning är ju renputsade fönster
http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=190
http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... oductId=34
Dessa använder jag både i bilen och huset och är kalasnöjd, ingen tendens till flammighet el dyl

.
Såg nu att jag svarade i Biltematråden, galet av mig sorry (är lite nyvaken)

.
Senast redigerad av 6
jojje, redigerad totalt 14 gång.
-
jaxpo
- Medlem
Biltema-tråden

Perfekt! Har någon provat eller kanske äger en utav verktygsväskorna som biltema säljer?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvar ... arhandtag/
måtten ska vara 43x20x27,5cm
Det var ju en jättediskussion på forumet om verktygsväskor för ett bra tag sedan, men hittade inte den tråden nu..
//Johan
Senast redigerad av 6
jaxpo, redigerad totalt 14 gång.
-
Funkytear
- Medlem
Göran skrev:Det jag menar är att företag har svårt att handla, i mitt fall så var VD:n tvungen att besöka butiken för att skriva på företagsavtalet. Och tror ni att han har tid med det? Det gick inte, så det blir handel med kreditort och därefter får jag pengar tillbaka från företaget. Lite knepigt!
Det där känner jag igen exakt. Numera så går det in på mitt privata biltema kort sen så dumpar jag fakturan hos chefen. Enda fördelen med detta är att det alltid är jag som får åka och handla

Senast redigerad av 6
Funkytear, redigerad totalt 14 gång.
-
Jimmy Larsson
- Medlem
jaxpo skrev:Biltema-tråden

Perfekt! Har någon provat eller kanske äger en utav verktygsväskorna som biltema säljer?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvar ... arhandtag/
måtten ska vara 43x20x27,5cm
Det var ju en jättediskussion på forumet om verktygsväskor för ett bra tag sedan, men hittade inte den tråden nu..
//Johan
På ÖoB säljer dom en exakt likadan nu men det står "DO IT" på den istället. Rea på den nu, 111kr.
Köpte en igår som jag tänkt ha mina sprayflaskor och lite annat smått och gott i...
-
Manor
- Moderator

945an skrev:Har provat deras tryckspruta art. nr. 45562 och kan tyvärr inte säga att jag är nöjd. Det läckte ur toppen vid munstycket/gängan för spruthandtaget och kladdade ned och gjorde så att det luktade avfettning i hela garaget, blev tokförbannad över denna produkt.

Köpte två stycken. En till en kollega och en till mig själv.
Kollegans läckte direkt, medan min fungerade fem gånger innan den läckte.
Nu kör jag med en tryckspruta från BBV men till ett betydligt högre pris...men bara det håller så är det ju helt ok

.
Senast redigerad av 6
Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Jimmy Larsson
- Medlem
Även jag provade deras tryckspruta och var allt annat än nöjd...
Nu kör jag med en ifrån OK/Q8 för 69:- och den fungerar kanon!!