phosforos skrev:Har några funderingar..
1. Funderar lite på hur jag ska göra för att få fason på alla yttre detaljer typ vindrutetorkare, dragkrok osv? Dom blir gärna lite matta har jag märkt, verkar vara nån "plastfilm" över?
2. Petroliumbaserad avfettning är typ vanlig "mack, ÖoB osv" avfettning?
3. Läst mycket om foam lance på sistone, vad använder man den till? Vanlig tvätt, med eller utan att svampa? Är inte riktigt med..
4. Applicering av polermedel och lackskydd, ska polermedlet "vila" innan man börjar? Ska lackskyddet "vila"?
Maaassor med funderingar, kommer med sannolikhet fler! =)
1. Du menar alla mattlackade ytor.. ta ett fint sandpapper och slipa till en jämn yta.. och lacka med en mattsvart spray färg..
2. Petrolium eller ibland kalla avfettning löser asfalt och salt.. men mycket stor skillnad på olika märken..
3. För det första blir det mycket roligare att tvätta med foamlance..

jag har haft en skumanläggning på firman i snart 10år.. spar tid och kem..
Men det lämpligaste för er som tvättar hemma det är bara att lägga på och sen låt verka flera min eftersom det inte torkar så snabbt så hinner kemet verka ordentligt och lösa alla otrevligheter på bilen.. sen bara spola av med högtryck nerifrån och upp..
Där efter behandlar du bilen med AutoglossT FLS.. så slipper du torka av bilen..
4. polermedlet ska inte vila bara torka av omgående.. det beror på vilket lackskydd du har.. vanligast är att det ska sitta på mellan 15-60min innan avtork..