Det är samma företag och samma produkt.abbe_ skrev:Vad är det för skillnad på Autosmart och Smartab? tex Platinum?
Mvh
Eller?
Det är samma företag och samma produkt.abbe_ skrev:Vad är det för skillnad på Autosmart och Smartab? tex Platinum?
Mvh
Inte har man samma produkt under två olika varumärken... det finns det väl ingen vinst med, eller?mq_foto skrev:Det är samma företag och samma produkt. Eller?abbe_ skrev:Vad är det för skillnad på Autosmart och Smartab? tex Platinum?

Det tror jag knappast, produkterna heter helt enkelt AutoSmart medan Smartab är företagsnamnet på den svenska grossisten. Dessutom är det svenska etiketter på flaskorna så troligen köps dom direkt av Smartab..abbe_ skrev:OK, då är det väl samma produkt.
Men tex Bollnäs Bilvård kör piratimport och säljer Autosmart, istf att köpa in via general agenten Smartab?

Det står Smartab på deras polermedel iaf. Sen finns ju vissa Autosmartprodukter, t ex. schampon, lite varstans. Så Smartab kanske inte bryr sig om att relabela vissa produkter.abbe_ skrev:OK, då är det väl samma produkt.
Men tex Bollnäs Bilvård kör piratimport och säljer Autosmart, istf att köpa in via general agenten Smartab?

Nja då är du felinformerad !!abbe_ skrev:OK, då är det väl samma produkt.

Bra fråga Annelie här kommer ett svar....Annelie skrev:hur blir man rekondare? kan man gå som lärling eller krävs det skola för de? och hur lång tid tar de?
ni som har jobbat som de länge, hur kul är egentligen den 100e bilen? och hur ofta orkar man ta itur med sin egen bil?
MVH // Annelie

Ja det blir nog bil som bil.....man tänker inte så mycket på vad det är för typ av fordon eller prisklass...MAX skrev:Är det kul att polera en ny bil eller är man rädd att man ska repa den![]()
max.
Kanske lät som en dum fråga men då man själv stått o filat på riktiga lik så tycker jag det känns helt okejNisse skrev:Ja det blir nog bil som bil.....man tänker inte så mycket på vad det är för typ av fordon eller prisklass...MAX skrev:Är det kul att polera en ny bil eller är man rädd att man ska repa den![]()
max.

Håller med dig, men ja tänkte på att den ska få eget tråd och kanske under typ en egen flik. Som alla som är medlemmar och inte medlemmar hittar ditt lätt plus att det kan diskuteras med egen tråd eller nånting åt det hållet.Tantrum skrev:FG = Fire Glaze Plus?
I så fall kör man två varv enligt instruktionen på flaskan. Första varvet med extremt lite medel och typ högsta varv på cyclokopian. Man får då en nästan osynlig hinna som man låter torka och sedan torkar av. Nästa varv kör man med mer medel och på lägre hastighet. På en mörk lack ser man då en tunn hinna som man låter torka och sedan torkar av. En flaska räcker utan problem till 5-6 bilar när man kör två varv. Allt beroende på storlek på bilen förstås.
Jag har provat följande medel med den finaste MF duken jag har (för att inte skapa nya repor):-z- skrev:Vad har du provat med