Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Stenskottsfolie

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

Stenskottsfolie

Inlägg av peterv » 01 sep 2009 19:06

Är det någon som har några erfarenheter av dessa? Positivt eller negativt?

Funderar på att sätta på bilen, har sett det på en Jaguar en gång och det såg helt OK ut...pratade även med en gubbe på Malmö Bilmässa och han menade på att om man redan har synliga stenskott skall man laga dessa först.

Info länk (hittar inget annat bolag för tillfället, men kommer att leta)
http://www.ditec.se/ditecbehandling/solfilm-1.aspx


Dags för kaffee :D
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av Nisse » 01 sep 2009 22:59

Funkar säkert väldigt bra...

Vi har liknade fast använder det som transparent skydd för glaset på extraljus...Vilket fungerar extremt bra...När det sitter monterat så syns det inte...man måste dit med en nagel för att känna skarven...Men på en huvnos så ser man skarven...

Just när det gäller montering på huvnosar så gäller det att verkligen ha vana hur man gör....Man fuktar väldigt lätt vid montering för att justera...har man en väldigt mörk lack så kan man se lite grumligheter efter det avduntnade fukten...Som lekman så skulle jag inte ge mig på denna montering... ;)
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av mortil » 02 sep 2009 08:03

Håller på monterar detta på min Celica nu. Och även på våra 8firma bilar. De är 3m som tillverkat filmen. Väldigt lätt formad om man jämför med solfilm:)
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av peterv » 02 sep 2009 16:45

Jag tänkte mest på att låta en firma installera den...jag är för klantig och det hade inte sett snyggt ut :lol: På lunchen idag stack jag förbi Ditec och kollade och de skulle ha typ 5000 men i detta pris inkluderades att de skulle fixa/fylla i 4-5 stenskott i samma område för att det inte skulle framhävas genom filmen.

Jag vet inte riktigt, fick lite dåliga vibbar av just denna Ditec shoppen, de verkade desperata och försökte packa in andra servicar i ett paket som polering/lackförsegling, vilket man inte var intresserad av..."Har ni inte hört talas om Ultima?" :lol:

Jag skall kolla runt och se om det finns andra firmor i Malmöområdet :nicka
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av Nisse » 02 sep 2009 17:52

peterv skrev:Jag tänkte mest på att låta en firma installera den...jag är för klantig och det hade inte sett snyggt ut :lol: På lunchen idag stack jag förbi Ditec och kollade och de skulle ha typ 5000 men i detta pris inkluderades att de skulle fixa/fylla i 4-5 stenskott i samma område för att det inte skulle framhävas genom filmen.

Jag vet inte riktigt, fick lite dåliga vibbar av just denna Ditec shoppen, de verkade desperata och försökte packa in andra servicar i ett paket som polering/lackförsegling, vilket man inte var intresserad av..."Har ni inte hört talas om Ultima?" :lol:

Jag skall kolla runt och se om det finns andra firmor i Malmöområdet :nicka

5000kr..... :shock:
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av mortil » 02 sep 2009 18:06

Nisse skrev:
peterv skrev:Jag tänkte mest på att låta en firma installera den...jag är för klantig och det hade inte sett snyggt ut :lol: På lunchen idag stack jag förbi Ditec och kollade och de skulle ha typ 5000 men i detta pris inkluderades att de skulle fixa/fylla i 4-5 stenskott i samma område för att det inte skulle framhävas genom filmen.

Jag vet inte riktigt, fick lite dåliga vibbar av just denna Ditec shoppen, de verkade desperata och försökte packa in andra servicar i ett paket som polering/lackförsegling, vilket man inte var intresserad av..."Har ni inte hört talas om Ultima?" :lol:

Jag skall kolla runt och se om det finns andra firmor i Malmöområdet :nicka

5000kr..... :shock:
de är massa pill med det .. sen är väl inte filmen den billigaste heller...
(Inlägget redigerat av Göran)
Senast redigerad av 7 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av Nisse » 02 sep 2009 18:18

Denna Citroén Jumper är heltäckt...den är blå under... ;)

Bild

Bild
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av TommyJ » 02 sep 2009 18:37

Visste inte att jag hade en följebil..
Senast redigerad av 6 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av mortil » 02 sep 2009 19:08

va va de nu ja hade skrivit som inte passade ? med tanke på att mitt inlägg är redigerat ?
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Göran

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av Göran » 02 sep 2009 19:10

mortil skrev:va va de nu ja hade skrivit som inte passade ? med tanke på att mitt inlägg är redigerat ?
Det var en liten antydan till svordom. Hoppas att du inte tar illa upp. :)
Senast redigerad av 6 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av mortil » 02 sep 2009 19:32

Göran skrev:
mortil skrev:va va de nu ja hade skrivit som inte passade ? med tanke på att mitt inlägg är redigerat ?
Det var en liten antydan till svordom. Hoppas att du inte tar illa upp. :)
då redigerar ja de lite igen då .
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av peterv » 02 sep 2009 21:53

de skulle ha 4000 för själva filmen vilken är specialbeställd eftersom min bil är importerad, sen skulle de ha ytterligare 1000kr för att fixa de 5 stenskott som befinner sig inne i området så att säga. Jag googlade lite efter jobb och hittade en kit från en dealer i USA (3M dealer) och de säljer den för $300 plus frakt...skall kolla runt lite till så får vi se :lol:
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av mortil » 02 sep 2009 21:56

peterv skrev:de skulle ha 4000 för själva filmen vilken är specialbeställd eftersom min bil är importerad, sen skulle de ha ytterligare 1000kr för att fixa de 5 stenskott som befinner sig inne i området så att säga. Jag googlade lite efter jobb och hittade en kit från en dealer i USA (3M dealer) och de säljer den för $300 plus frakt...skall kolla runt lite till så får vi se :lol:

har du en reklamfirma som sysslar med stripa reklam och "lägga" hela bilar? gå till dom och hör va dom ska ha för de. dom sysslar ju med sånt hela dagarna . 3M filmen är bra för den är lättformad.

va e de för bil du har?
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

Re: Stenskottsfolie

Inlägg av peterv » 03 sep 2009 07:08

Tack för tipset Mortil, jag skall kolla upp det..det är en Toyota Camry -07a. Bilen har ca 5-6 stenskott som är bra synliga fast de är ifyllda...enligt vad jag har läst så skall man fixa dessa innan man lägger på filmen och det ät väl där skon klämmer...jag kan nog fixa de som sitter på huven men de 2 som är på kofångaren (plast) blir lite svårare...

viewtopic.php?f=13&t=964

Skriv svar