Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Gillar ni forumet?

Ta som vana att läsa här, all information om forumet från administratörer skrivs här. Du kan också ställa frågor om det är nån funktion du funderar på.

Tycker ni om bilvardsforum

Ja, loggar in varje dag!
63
89%
Nej, det finns andra, bättre forum!
4
6%
Nå´n gång då och då, det råkar vara ett då och då just nu.
4
6%
 
Antal röster: 71

abbe_
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: 13 jun 2009 09:49

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av abbe_ » 24 jun 2010 16:31

Tycker också bilvådsforum är jättebra.

Lite orättmätig kritik kommer man inte ifrån, så slå den ifrån dig och lyssna på alla positiva kommentarer.

Angående sponsorer och ev. särintressen så är detta svårt på många forum, och en kontinuerlig dialog behövs för att lufta detta och för att det inte ska gå snett på sikt. Se inte det som bara negativt.

Mvh/Abbe
Senast redigerad av 1 abbe_, redigerad totalt 14 gånger.

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 524
Blev medlem: 09 nov 2008 20:52
Ort: Växjö

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av linblekinge » 24 jun 2010 17:00

Nä inte får du lägga ned forumet , hoppas verkligen inte det , ja stor trivs här ;)
Tänk vad mycket ja har lärt mig här !!!!
Senast redigerad av 1 linblekinge, redigerad totalt 14 gånger.

JowMbla
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 29 mar 2010 11:08

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av JowMbla » 28 jun 2010 15:03

Jag tycker det är ett toppenforum, även om det kan bli ganska mycket sponsorinlägg periodvis (sena kvällar ;) ). Det finns väldigt mycket kunskap hos många här så lägg för allt i världen inte ner.
Senast redigerad av 1 JowMbla, redigerad totalt 14 gånger.

plugg737
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 jul 2009 18:39

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av plugg737 » 28 jun 2010 20:08

:jeps bra forum
Senast redigerad av 1 plugg737, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Marxus
Medlem
Inlägg: 399
Blev medlem: 07 jul 2009 11:53

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Marxus » 28 jun 2010 21:33

Vart tog Jills inlägg som var skrivet tidigare idag och Jill vägen?
Senast redigerad av 1 Marxus, redigerad totalt 14 gånger.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

Göran

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Göran » 28 jun 2010 21:37

Marxus skrev:Vart tog Jills inlägg som var skrivet tidigare idag och Jill vägen?
Jag tog bort det inlägget och har gett Jill en time-out :ugeek:
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

abbe_
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: 13 jun 2009 09:49

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av abbe_ » 28 jun 2010 22:03

Göran skrev:
Marxus skrev:Vart tog Jills inlägg som var skrivet tidigare idag och Jill vägen?
Jag tog bort det inlägget och har gett Jill en time-out :ugeek:

Du tog bort hennes användare och sponsorforum helt enkelt, det kallar jag time out - NOT.

Det är Ägarens privilegium att kunna köra så... det är inte vackert. Extra tråkigt när det sker under öppen ridå.
Senast redigerad av 1 abbe_, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Marxus
Medlem
Inlägg: 399
Blev medlem: 07 jul 2009 11:53

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Marxus » 28 jun 2010 23:04

Hasse skrev: Viktigt att veta är att Hellbergs bilvård är borttagen som sponsor helt på Jills egen begäran.
Jag kanske inte riktigt förstår det hela men försvinner medlemskapet från forumet i och med avslutat sponsorskap?
Senast redigerad av 1 Marxus, redigerad totalt 14 gånger.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

Göran

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Göran » 28 jun 2010 23:07

Nej, det är en helt annan diskussion såklart.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av carina » 29 jun 2010 00:50

Forumet måste finnas kvar så fler som mej kan komma in i våran galna värld!

Vad gäller medel som ligger en varmt om hjärtat ser jag inga som helst problem med, men det får inte genomsyra själva diskussionerna.
Givetvis ska tips på olika medel lämnas till våra medlemmar och sen är det helt upp till medlemmen själv att avgöra vad som känns bra!

Vad jag själv känner härinne är att du kan ställa vilken "dum" fråga som helst...du blir aldrig direkt dumförklarad utan många härinne har pedagogiken att få latin att bli svenska.
Sen att den härliga humorn finns... den är jätteviktig!

Vad gäller sponsorer hit och dit ,lämnar jag till Forumsägaren och borttagning av olämpliga inlägg och kommentarer får våra duktiga "moddar" ta hand om...det där kan dom bäst.

Så all heder tll dej Göran som startade detta sköna forum och tack ni andra för vi håller det levande!!!
:jeps :cheers :best
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

nyberg
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1011
Blev medlem: 12 okt 2009 08:23

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av nyberg » 29 jun 2010 07:12

abbe_ skrev:
Göran skrev:
Marxus skrev:Vart tog Jills inlägg som var skrivet tidigare idag och Jill vägen?
Jag tog bort det inlägget och har gett Jill en time-out :ugeek:

Du tog bort hennes användare och sponsorforum helt enkelt, det kallar jag time out - NOT.

Det är Ägarens privilegium att kunna köra så... det är inte vackert. Extra tråkigt när det sker under öppen ridå.
hon valde själv att ta bort sponsor delen, dock hade hon inte skött sin del i det hela i alla fall,

sen att hon fick en timeout privat är vissa saker hon gjort samt haft diskussioner med göran och andra på detta forum,
jag tycker göran gör helt rätt, han måste göra vissa val och alla kommer tyvärr aldrig bli nöjda alltid nån som inte gillar vad som händer men så är det att vara "boss" men han förklarar ju hur det ligger till om någon undrar,
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.

johmi
Medlem
Inlägg: 60
Blev medlem: 19 nov 2009 15:45

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av johmi » 29 jun 2010 08:12

Är på detta forum så fort jag har datorn påslagen. Det är helt underbart. :best :jeps

Tråkiga nyheter och synpunkter har ofta en tendens att höras/synas bättre än possitiva. Det tråkiga är att vi människor oftas har lättare att ta till oss dåliga nyheter och kritik.

Att lägga ner forumet är nog det sämsta du kan göra Göran. Ta till dig av den kritik som kan verka objektiv och rationell och låt det andra glida av dig som om du vore gjord av ultima.

För att kunna upprätthålla en långsiktig genomgående hög tivselfaktor så måste moderatorer och ansvariga gripa in. Vissa har synpunkter på hur och varför detta görs men det viktiga att agerandet är konsekvent. Jag har sett på andra forum där jag hänger (hififorum.nu bla) att vissa modereringar kan skapa stora diskussioner, vilka oftast leder utveckligen framåt. Ibland händer det att man tappar någon medlem som tycker annorlunda. Detta är inte något anledning att få stora blåkänslan och stänga garaget för gott.

Eller som jag brukar säga till mina barn hemma när det ramlat etc.: Det går över snart, kom igen nu.

MVH
Mikael "johmi" Johansson

-edit. stavfel
Senast redigerad av 1 johmi, redigerad totalt 14 gånger.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av marcus » 29 jun 2010 20:03

Göran skrev:
Marxus skrev:Vart tog Jills inlägg som var skrivet tidigare idag och Jill vägen?
Jag tog bort det inlägget och har gett Jill en time-out :ugeek:
Vilka former av "time out" finns det?
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Funk » 29 jun 2010 21:02

marcus skrev: Vilka former av "time out" finns det?
Allt från "-Gå upp på ditt rum så får vi snacka om det i morgon" ända till "...tills helvetet fryser till is..."

Kort sagt det är faktiskt upp till ägaren, Göran, kanske med lite input från oss moddar.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Göran

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Göran » 29 jun 2010 21:23

Precis, det är beroende av situationen. Alla gör val i livet, du väljer fru, bil mm.
Och du väljer det som du tror är bäst för just dig. Det innebär att du även får ta konsekvenserna av ditt beslut.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av mortil » 29 jun 2010 21:28

har då aldrig hört talas om timeout på ett forum. så de va då en nyhet för mig..


måste bara flika in lite i detta också
Precis, det är beroende av situationen. Alla gör val i livet, du väljer fru, bil mm.
Och du väljer det som du tror är bäst för just dig. Det innebär att du även får ta konsekvenserna av ditt beslut.
precis. ta konsekvenserna och STÅ för det man säger och gör, beslut man fattar och satsar på.
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Nisse » 29 jun 2010 22:27

Bilvårdsforum.se är en väldigt bra tillgång för dom som skall till och jobba med sin lack speciellt under helger...Brukar tipsa många om denna möjlighet för att få råd... ;)

Skadar aldrig med en "Second Opinion" när man håller på... ;)

Den som lyssnar den lär.... :jeps
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Almén
Ny Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: 15 jun 2010 23:29
Ort: Nol

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av Almén » 30 jun 2010 11:17

Bästa forumet på nätet när det gäller bilvård!
Som ni ser är jag relativt ny när det gäller inläggen men jag har blivit lite av besatt då jag varit inne hur mycket som helst den senaste tiden.

Kort o gott ett mycket bra forum med engagerade och kunniga medlemmar och sponsorer!

Nu har jag inte tid o skriva mer, måste läsa vidare om bilshampon,
tycker Hasse ska tvätta sin bi l igen ;)

Göran och övriga, keep up the good work!
Senast redigerad av 1 Almén, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av bustorp » 30 jun 2010 11:49

Att välja bort någon/något är nog alltid tråkigt, oavsett om den bortvalde är ond eller god.
Valet görs säkert med forumets bästa som riktmärke, o då är det inte svårt att välja.
Ägarens beslut gäller o kan visserligen ifrågasättas, men ägarens beslut gäller, punkt slut.

Förslag:
En tråd , som denna, där alla får tycka till om dessa saker (uteslutning m.m.) när de inträffar är viktig att ha. Folk måste få ha åsikter o ventilera dom med likasinnade.
Ju mindre moddning av just dessa trådarna desto bättre, tycker jag. Endast grova personangrepp ska moddas.
Efter en period så låses tråden o används i avskräckande syfte :shock:
Som mortil säger så ska man stå för det man skriver i forumet oavsett vad som händer här.

Viktigt är att folk som inte är här dagligen (finns dom, förresten ?) måste kunna gå någonstans för att briefa upp sig, även i dessa ämnen.

Viktigt i detta är att alla tänker sig för o INTE smygförflyttar ämnet till andra trådar.
Det finns ingen anledning att sprida "infektionen" s a s...........
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
JesperNilsson
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 553
Blev medlem: 04 mar 2010 12:55
Ort: Flen

Re: Gillar ni forumet?

Inlägg av JesperNilsson » 30 jun 2010 12:29

Gillar forumet skarpt !
Har hjälpt mig mycket.. :) Sen vad sambon tycker är en annan sak :cheers

Så håll humöret uppe Göran ! :)
Senast redigerad av 1 JesperNilsson, redigerad totalt 14 gånger.

Skriv svar