Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

T-shirt

Ta som vana att läsa här, all information om forumet från administratörer skrivs här. Du kan också ställa frågor om det är nån funktion du funderar på.
Göran

T-shirt

Inlägg av Göran » 04 sep 2011 21:00

Vi kommer att beställa t-shirtar från Kina, vi arbetar på en logotype för bilvårdsforum nu och kommer att välja en vi gillar om någon månad. Kommer att samarbeta med Jepp.se
Som referens tillverkar de alla kläder till Koenigsegg.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: T-shirt

Inlägg av Funk » 04 sep 2011 21:48

Kalas, så jag har något att ge bort till Jul kanske :)

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: T-shirt

Inlägg av mortil » 04 sep 2011 22:05

Lycka till ...

Tshirt & profilkläder från kina brukar va riktig skit. ja vet...

varför tror ni Grolls och alla dom större kedjorna inte köper därifrån ?
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: T-shirt

Inlägg av Manor » 04 sep 2011 22:55

mortil skrev:Lycka till ...
Tshirt & profilkläder från kina brukar va riktig skit. ja vet...
varför tror ni Grolls och alla dom större kedjorna inte köper därifrån ?
...men det finns också mycket bra "skit" från Kina också.
Det är ett enormt stort land med massor med människor och företag...så att dra hela Kina över en kam verkar lite osmart. Jag skulle gilla en svensktillverkad T-shirt, men det var länge sedan vi hade en textil- (och varvs-) industri i Sverige...det mesta i klädesväg produceras sedan länge någon annanstans.

Vad menas med "alla dom större kedjorna"? H&M är väl en stor kedja som tillverkar kläder i en massa länder, Nike och Adidas likaså. Jag skulle vilja säga att de flesta om inte alla både köper och låter tillverka kläder där arbetskraften är billig...typ Kina...det är så det ser ut i världen nu.

Om Bilvårdsforum kan hitta T-shirts i Kina som verkar ok så är det väl positivt då priset kan hållas lågt..och inte behöver man jämföra sig med Grolls (som jag inte visste vad det var innan jag Googla:de på namnet) som tillverkar yrkeskläder!!?
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Göran

Re: T-shirt

Inlägg av Göran » 04 sep 2011 22:56

De flesta som jobbar på NWW kommer från Björnkläder, de beställer i sin tur från Kina.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: T-shirt

Inlägg av rkoo » 04 sep 2011 23:16

Kina kan funka bara man hittar rätt fabriker. Dvs inte de billigaste utan de som förstår vad man menar när man säger att det är ok med aningen högre pris om bara kvalitén är bra.
Men det är ofta ett lotteri. Varuprover kan vara fina och t o m produktionsprover kan vara bra och sen när leveransen ankommer är hälften skräpkvalitet.
Jag jobbar mycket med Kina-import och har erfarenhet av både många lyckade importer och ett antal misslyckade.
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: T-shirt

Inlägg av mortil » 04 sep 2011 23:33

Klart de kan funka men ja harmärkt att just kläder är stor kvalitetsmiss från kina. då e de bättre kolla typ turkiet.

Ja beställer varje vecka från kina för rätt bra summor så ja vet att kvaliten kan va bra även där.

De tar både energi och tid att hitta något som funkar bra där.

Vad har ni räknat med att en tshirt får kosta så kan ja räkna på d?

Jag har nått som inte kina har nämligen möjlighet att lägga till eller göra om tryck efter önskemål. och ev. även fixa en egen webshop till forumet
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: T-shirt

Inlägg av Manor » 05 sep 2011 15:58

mortil skrev:Klart de kan funka men ja harmärkt att just kläder är stor kvalitetsmiss från kina. då e de bättre kolla typ turkiet.

Ja beställer varje vecka från kina för rätt bra summor så ja vet att kvaliten kan va bra även där.

De tar både energi och tid att hitta något som funkar bra där.

Vad har ni räknat med att en tshirt får kosta så kan ja räkna på d?

Jag har nått som inte kina har nämligen möjlighet att lägga till eller göra om tryck efter önskemål. och ev. även fixa en egen webshop till forumet
Ja, det låter ju väldigt positivt :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar