Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Problem med Apuapel behandling!

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Nyrén
Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 02 jul 2013 18:56

Problem med Apuapel behandling!

Inlägg av Nyrén » 26 jun 2014 14:36

Hej!

Den 2014-01-10 (Ordernummer:017714) gjorde jag en beställning hos er som bland annat innehöll 2 st Aquapel behandlingar.

Den första behandlingen la jag när jag fick beställningen den funkade utmärkt. Men nu efter ett halvår började effekten avta, så jag polera rutan med pf 2500 sen använde isopropanol för att få rutan ren och redo för ny behandling. Den nya aquapelen skaka jag och applicera enligt anvisningarna men märkte med en gång att denna var annorlunda. Aquapel brukar lukta ganska skarpt bli droppar på rutan under applicering men inget av detta skedde. Sen brukar avtorkningen vara lite svår man får torka ett ganska bra tag vanligtvis för att bli av med hinnan. Men denna torkades av med ett drag.

Testade senare på kvällen om behandlingen funkade men märkte ingen skillnad på avrinning mot en obehandlad ruta.

Undrar om det är fel på just den batchen eller vad som hänt, har förvarats i ett värme garage under hela tiden.
Ska tilläggas att jag har gjort Aquapel behandling 5 gånger tidigare utan problem.

Mvh Andreas
Senast redigerad av 1 Nyrén, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Problem med Apuapel behandling!

Inlägg av yerfen » 26 jun 2014 14:50

Vi har haft problem med en mindre serie, så vi vet tyvärr inte vilka som är drabbade,
Maila detta till oss så löser vi det :)
Senast redigerad av 1 yerfen, redigerad totalt 14 gånger.
Bild

MVH Pär

Nyrén
Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 02 jul 2013 18:56

Re: Problem med Apuapel behandling!

Inlägg av Nyrén » 26 jun 2014 15:14

Mail skickat!
Senast redigerad av 1 Nyrén, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Problem med Apuapel behandling!

Inlägg av Funk » 26 jun 2014 17:59

Även jag hade några stycken som jag köpt för länge sedan på något jippo hos er, dom var helt torra. Jag trodde helt enkelt att dom legat för länge..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 apr 2010 22:26
Ort: Kävlinge

Re: Problem med Apuapel behandling!

Inlägg av Jensa » 26 jun 2014 20:48

Har också haft problem med sådana som handlats på ngt jippo och de var lika värdelösa som att inte ha testat då de inte hände ngt alls tyvärr men inte orkat bry mig för mkt då intrycket av att dom skulle vara så bra försvann :?
Senast redigerad av 1 Jensa, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Problem med Apuapel behandling!

Inlägg av yerfen » 26 jun 2014 22:03

bara att maila oss :cheers
Bild

MVH Pär

Skriv svar