Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av Arti Green och Arti+

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Arjen
Medlem
Inlägg: 436
Blev medlem: 05 feb 2013 19:00
Ort: Ängelholm

Test av Arti Green och Arti+

Inlägg av Arjen » 31 jul 2014 16:17

Dags att testa BBV Arti Green och Arti +.

BildBild

Bilen är min egen och är inte tvättad på ca 2 veckor. Den har heller inget lackskydd för tillfället.

Bild
Bild
Bild

Här verkar Arti Green utspätt 1+20. Medlet applicerades med en vanlig sprayflaska och fick verka i ungefär 10 minuter.

Bild
Bild
Bild
Bild

Avspolat med högtryck. Det mesta av smutsen försvann men det var ett fåtal fläckar som vägrade att flyga av. Dessa satt dock ganska löst och försvann lätt vid efterföljande handtvätt.

Är väl omöjligt att inte jämföra Arti Green med HD Grön. Det är svårt att direkt jämföra rengöringsförmågan då den beror på en mängd olika saker, men detta var i alla fall ingen utmaning för Arti Green. Båda medlen ligger på ungefär samma pris och späds lika. Den punkten där de verkligen skiljer sig åt tycker jag är doften. HD Grön doftar ok men man känner ändå en tydlig lukt av rengöringsmedel medans Arti Green doftar betydligt fräschare. När man använder medlen i tvätthallen känner jag dock ingen större skillnad på doften, men Arti Green är i alla fall mycket trevligare att blanda till.

Bild
Bild
Bild

Sedan var det dags att tvätta bilen med Arti+. Ett schampo jag använt många gånger tidigare och kommer att fortsätta med det. Blandar i ungefär 1dl i en 20-liters-hink. Det blir ett maffigt skum som håller i sig hela tvätten och det doftar väldigt friskt. Rengöringsförmågan och glidet kan man inte klaga på heller, ett riktigt bra schampo helt enkelt. Det enda negativa är spädningen, men eftersom det är ett så pass billigt schampo gör inte det så mycket.

Bilen svampades med en mikrofiberhandske och sköljdes sedan av med vanlig vattenslang.

Bild
Bild
Bild

Så här såg hinken ut efter tvätten. Har använt en mängd andra schampon som gav betydligt mindre skum kvar i hinken och med en del har det sett ut som om det endast vore vatten kvar.

Bild

Torkad med tryckluft och torkduk av långhårig mikrofiber.

Bild
Bild
Bild

BBV levererar återigen bra produkter till riktigt bra priser. Ska bli spännande att testa andra produkter i deras egna serie och även se vad som kommer i framtiden, (BBV Quick Detailer? ;))
Senast redigerad av 1 Arjen, redigerad totalt 14 gånger.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Test av Arti Green och Arti+

Inlägg av Cogo » 31 jul 2014 18:57

fint test.

mvh magnus

Skriv svar