Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur håller mina Trycksprutor så länge som möjligt?

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Hur håller mina Trycksprutor så länge som möjligt?

Inlägg av Nisse » 09 sep 2014 11:27

Nu skall vi snacka Trycksprutor!

Hur håller dom längst?
1: Fyll bara upp det du behöver och använd upp detta.
2: Lämna aldrig medel kvar i trycksprutan
3: När du har sprutat ut det medel du använder, töm i vatten och några droppar diskmedel, skaka, spruta ur innehållet, fyll igen med rent vatten spruta ut, dela på behållare och överdel, lägg på tork.

Jodå jag förstår att detta kan vara svårt om man dagligen ofta använder dessa trycksprutor. Men detta är ett tips för privat bruk. Jag lovar att din tryckspruta kommer att hålla länge.... Vårda trycksprutan lika väl som du vårdar din bil helt enkelt! ;)

Vad är EPDM?

EPDM är ett syntetiskt gummi, tillverkat av biprodukter som man får från etylen och propen i raffinaderier.

EPDM har en långvarig flexibilitet och elasticitet med god draghållfasthet som gör den unik. Det finns inga mjukgörare som förr eller senare ger sig av med sprickbildningar som resultat och som gör materialet sprött.

EPDM har en enastående motståndskraft mot åldrande och är konstruerad för användning överallt där dessa speciella egenskaper krävs.

Mycket hög kemikalieresistens. :jeps


Trycksprutan på bilden är en Epoca Delta Tec 2 EPDM 1,5L
Med packningar av Epdm för högalkaliska kemikalier

Bild
Bild
MVH Nisse