Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Rimwax by Smartwax

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
pake
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 apr 2009 01:29

Rimwax by Smartwax

Inlägg av pake » 20 mar 2010 18:41

Gjorde iordning de nyinköpta (begagnade) RS6 fälgarna till Audin.
Efter rengöring men avfettningsmedel och HD-grön polerades fälgarna med Rimwax.
Vaxet har lättarbetad cremekonsistens är lila och luktar tuggummi, mycket trevligt. :jeps

Vaxet tog bort de små tjärprickar jag inte fått bort vid rengöringen och gav en riktigt bra glans.
Behandlade även däcken med Smartgel, blev riktig wetlook, men jag hoppas den torkar in något.
(Turtles Sealer, som är ett riktigt skitvax med massor av lösningsmedel använder jag på fälgens insida)

Bild på resultatet
Bild
Senast redigerad av 1 pake, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Rimwax by Smartwax

Inlägg av Funk » 20 mar 2010 21:40

Jag kör Fireglaze på insidorna, och kompletterar utsidan med Rimwax då och då. Just för att det inte går att komma åt så lätt på insidan... och oftast SmartGel på däcken. Och ja den torkar och mattas ned ganska snabbt så det inte ser så "konstgjort" ut.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

pake
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 apr 2009 01:29

Re: Rimwax by Smartwax

Inlägg av pake » 21 mar 2010 10:07

Hasse skrev:Pake jag måste bara fråga, om nu Turtle vaxet är ett skitvax (vilket jag inte betvivlar ;) ) varför använder du det då? Vore det inte bättre att använda ett bra vax även på insidan där det dessutom är svårare att hålla rent?
Turtle Sealern må vara ett skitvax på bilen lack (mycket lösningsmedel, lämnar en nästan fet yta med undermålig glans bl. a.) men till insidan av fälgar funkar det faktiskt bra.

Rengör tack vare lösningsmedlet, tunnflytande vilket gör den lätt att lägga på även om ytan är ojämn och ger ett helt okej skydd.

Men som sagt, jag skulle aldrig använda det som lackskydd på bilen.
Senast redigerad av 1 pake, redigerad totalt 14 gånger.

Burrne
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 maj 2010 15:44
Ort: Upplands Väsby

Re: Rimwax by Smartwax

Inlägg av Burrne » 07 jun 2010 15:27

Är det någon som jämfört Rimwax emot Autosmarts Wheel protector som sprayas på fälgarna?
Använder mig av detta idag och är nöjd.
Men om jag kan bli mer nöjd med Rimwax så fnular jag på att inhandla detta istället.
Senast redigerad av 1 Burrne, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Rimwax by Smartwax

Inlägg av Funk » 07 jun 2010 16:48

Jag har kört Smartabs variant också... jag skulle säga att hållbarheten är liknande, medan RimWax är mycket lättare att polera ut, är billigare samt luktar mycket godare..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

Re: Rimwax by Smartwax

Inlägg av peterv » 23 jun 2010 12:32

Har ni en butik i Ystad, Jill som man kan komma förbi och titta lite (har ofta vägarna förbi i Ystad)....

Skriv svar