Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Recension av twin tools

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Esarp
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 mar 2014 12:08

Recension av twin tools

Inlägg av Esarp » 12 sep 2014 10:06

Hej
Är lite sugen på att byta upp mig till en Twin Tools. Dock har jag inte hittat någon recension av någon användare (kanske letat för dåligt) så skulle va kul om någon här kunde skriva en, för och nackdelar.
Har idag en DAS PRO 6 men tycker att den vibrerar rätt mkt :/ efter en dags jobb.

Sedan undrar jag vilken maskin ni rekommenderar twin tools el annan, då jag polerar ca 2-3 bilar per månad?

Tacksam för svar o synpunkter :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Orix
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 aug 2014 16:02

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Orix » 12 sep 2014 11:52

Vilken en du väljer är dom riktigt grymma bägge två kan inte uttala mig om twin tools den har jag inte testat men flex toop tool är en riktigt klassiker som många använder sig av.. Lahega Prorange Pro Tool tycker jag personligen är lite bättre den har jag använt ganska så mycket tycker den är mera Vibrationsdämpad och så känns den lite mera rejälare tjockare handtag osv vilken en du tar kommer du ej bli besviken har använt dom ganska så mycket bägge tycker mest priset avgör vilken man ska ta av dom :)

Användarvisningsbild
Esarp
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 mar 2014 12:08

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Esarp » 12 sep 2014 13:13

Kan man köra alla stegen i polering o vaxning med en tex top tool/twin tool?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Orix
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 aug 2014 16:02

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Orix » 12 sep 2014 14:13

Absolut kan du det bara använda sig av riktiga kvalitet pads till maskinerna så gör dom jobbet jag har använt dom mest till finpolering vaxning lackskydd osv vid lite grövre jobb använde jag oftast roterande polermaskin men som sagt bra pads bra medel så är det inga bekymmer

Bisolvon
Medlem
Inlägg: 470
Blev medlem: 03 jan 2012 19:01

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Bisolvon » 12 sep 2014 14:43

Jag har provat twintools maskinen. Riktigt bra skulle jag säg. Lätt och minimalt med vibrationer; )

Användarvisningsbild
Esarp
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 mar 2014 12:08

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Esarp » 12 sep 2014 15:29

Mm e riktigt sugen på en twin tools :) lagom prisklass för en hobbymissbrukare ^^


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Esarp
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 mar 2014 12:08

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Esarp » 14 sep 2014 16:09

Ingen annan som köpt twin tools?


Sent from my iPhone using Tapatalk

eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: Recension av twin tools

Inlägg av eric.u » 26 okt 2014 21:58

Nästan läskigt svårt att hitta recensioner på Twintools maskinen, är själv väldigt nyfiken på denna som ersättare till min gamla cyclo som e typ 10år nu..

Är det ingen som köpt denna maskin?

/Eric
MVH Eric

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Micke K » 26 okt 2014 22:22

Nu jobbar ju jag med Twin Toolen varje dag så jag blir ju som partisk, MEN innan vi fick våran TwinTool körde jag med Flex Top Tool M1 och AEG´s Prorange Pro Tool maskiner.
Den stora nackdelen jag fann hos Flexen va absolut att den kändes tung och klumpig dock gör den jobbet och klarar lite hårdare tag vilket gör den till en väl kvalificerad maskin.
AEG väldigt lätt till vikten lätt att hantera men dock lite klen när man vill trycka till ordentligt.Passar ypperligt till vaxning etc...

TwinTool ja den faller ganska naturligt mitt emellan om du frågar mig, känns lätt och sitter fint i händerna, lite tyngre än tex AEG men känns betydligt lättare än Flexen. Klarar dock av att man trycker till ordentligt, och snäll i vibrationerna.

Sväng förbi så får du testköra den hahaha! !!! OBS DETTA ÄR INTE ETT SÄLJTRICK OBS !!!

Recensioner kommer dyka upp, man får ha i åtanke att maskinen är ny på marknaden.
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

eric.u
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2011 14:46

Re: Recension av twin tools

Inlägg av eric.u » 26 okt 2014 23:10

Micke K skrev:Nu jobbar ju jag med Twin Toolen varje dag så jag blir ju som partisk, MEN innan vi fick våran TwinTool körde jag med Flex Top Tool M1 och AEG´s Prorange Pro Tool maskiner.
Den stora nackdelen jag fann hos Flexen va absolut att den kändes tung och klumpig dock gör den jobbet och klarar lite hårdare tag vilket gör den till en väl kvalificerad maskin.
AEG väldigt lätt till vikten lätt att hantera men dock lite klen när man vill trycka till ordentligt.Passar ypperligt till vaxning etc...

TwinTool ja den faller ganska naturligt mitt emellan om du frågar mig, känns lätt och sitter fint i händerna, lite tyngre än tex AEG men känns betydligt lättare än Flexen. Klarar dock av att man trycker till ordentligt, och snäll i vibrationerna.

Sväng förbi så får du testköra den hahaha! !!! OBS DETTA ÄR INTE ETT SÄLJTRICK OBS !!!

Recensioner kommer dyka upp, man får ha i åtanke att maskinen är ny på marknaden.
Tack för svaret :)

Hade gärna svängt förbi, men nu bor jag i Stockholm så det blir kanske svårt tyvärr.
Man önskar att man alltid kunde provköra en maskin innan man slog till, tankar går kring twintool eller rupes lhr15.

Hoppas det dyker upp lite sjysta recensioner framöver så valet blir lättare :)
/Eric
MVH Eric

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Recension av twin tools

Inlägg av tobbegubben » 02 nov 2014 12:56

Jag köpte en Twin Tool nu under maran. Polerar runt 10 bilar om året så den kanske är för bra till mig men kunde inte motstå erbjudandet.
Kör idag med en vanlig oscillerande T3000. Jag återkommer inom någon vecka då jag testat Twin några timmar.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Recension av twin tools

Inlägg av limban » 02 nov 2014 13:33

titta på denna film
https://www.youtube.com/watch?v=G4mzo9yXYUQ

// Anders
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Esarp
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 18 mar 2014 12:08

Re: Recension av twin tools

Inlägg av Esarp » 08 jan 2015 12:10

Bra recension av maskinen :) hade vart kul o se en jämförelse mot andra maskiner i avverkning o så :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar