Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Generalagent för Ultima i Sverige
Kategoriregler
Bild

Vad tycker du om Ultima Paint Guard Plus?

Riktigt bra
54
67%
Ruggigt uselt
2
2%
Vad är det för nå´t?
25
31%
 
Antal röster: 81

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Nisse » 25 nov 2010 18:37

Göran skrev:;) Har alla röstat?
Inte jag...har inte bestämt mig ännu..... :lol:
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Manor » 30 dec 2010 20:08

Hej!

Även jag har blivit påverkade av "reklamen" runt Ultimas produkter.
En större beställning är lagd till BBV för att kunna utnyttja rabatten och fraktfritt till årets slut.
Det blev shampo, paint prep + och paint guard + tillsammans med HD-grön, glasputs, Aquapel etc etc. :D. Ja, även en kollega påverkades som också lade en större beställning.

Jag kommer dock inte kunna lägga någon röst förrän till våren/sommaren då jobbets tvätthall och garage enbart ligger på 13-14 grader. Jag har uppfattat det som lite för kallt, om ingen på forumet säger något annat.

Bilen är en flång ny Subaru Outback som endast hunnit tvättats en gång efter leveransen. Då den var lättvättad så antar jag att det fanns ett uns "leveransvax" kvar på bilen. Det blir ingen polering med maskin än på ett tag, men paint prep + för hand borde väl kunna vara ok framåt vårn/sommaren...eller vad tycker ni?

Om det är för kallt för Paint Guard så kanske ett varv med Meguiar New Tech wax skulle kunna fungera i denna temperatur...eller?

/Manor
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Executive
Medlem
Inlägg: 462
Blev medlem: 14 feb 2009 22:55

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Executive » 01 jan 2011 18:47

13-14 grader är tillräckligt! Det är bara att det tar lite längre tid att härda. Jag har lagt på i ca +6 och det gick utmärkt (5 lager med ca 20 timmars mellanrum). Så länge det är torrt.

Lägg på ett eller ett par lager (med 12-24h mellanrum) nu och polera till våren, tycker jag låter som en bra lösning. Paint prep + med oscillerande maskin funkar utmärkt. Men det plockar inte större repor, utan mest lite "tvättrepor". Däremot ger PP+ en fin glans! Vill man ha extra hög glans kan man köra ett varv med medelhårda trissor trissor först och sen avslutar man med ett varv med mjuka trissor!

Lycka till och grattis till bilen!
Senast redigerad av 1 Executive, redigerad totalt 14 gånger.

Linden
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: 08 okt 2010 09:18

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Linden » 04 mar 2011 13:08

Nu återkommer jag som jag skrev tidigare i tråden...
Jag lade på UPGP i början på november-10 och det fick härda i endast 4 timmar, tycker fortfarande att bilen är lätttvättad och blank. Jag tycker det fungerar bra :)
Senast redigerad av 1 Linden, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Göran » 04 mar 2011 13:25

Linden skrev:Nu återkommer jag som jag skrev tidigare i tråden...
Jag lade på UPGP i början på november-10 och det fick härda i endast 4 timmar, tycker fortfarande att bilen är lätttvättad och blank. Jag tycker det fungerar bra :)
:jeps
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Bosa
Medlem
Inlägg: 183
Blev medlem: 30 jun 2010 19:51
Ort: Hede i Härliga Härjedalen

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Bosa » 21 mar 2011 10:33

Slängde in en röst på Vad är de för nåt. Har inte testat produkten ifråga så kan inte ge varken ris eller ros däremot så är jag, trots alla lovord här på forumet, lite skeptisk till UPGP.
Är nog mest att jag inte kan få bort känslan av TV-Shop. Vad jag menar är att hade det lanserats på TV-Shop hade en blond yppig donna iförd baddräkt smetat in bilen med UPGP på 5 minuter hållandes en Margerita i ena näven för att i nästa scen, 10 år senare, köra genom ett regn av lava följt av ett radioaktivt regn och lackskyddet vore fortfarande lika bra.

Man börjar väl bli gammal och en välpolerad och skyddad bil ska då kräva en hel del jobb enligt tidigare erfarenheter. När jag var hos BBV och köpte lite prylar i somras så var jag inställd på lackförsegling och i synnerhet Powerlock, blev erbjuden UPGP men just den där TV-Shop känslan fick mig att gå på Powerlock som såhär i efterhand fungerat riktigt bra dessutom. :)

Men vem vet, man kanske gamblar lite och köper en UPGP nån gång framöver.

Mvh
Bakåtsträvaren och konservatisten Bosa. :mrgreen:
Senast redigerad av 1 Bosa, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Rudolf
Ny Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 22 jan 2011 14:42
Ort: Eslöv

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Rudolf » 23 mar 2011 19:00

Har dessvärre inte testat ännu, är väl lite mycket Autosmart prylar på hyllan :nicka
Senast redigerad av 1 Rudolf, redigerad totalt 14 gånger.

petkas
Ny Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 apr 2011 12:35

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av petkas » 17 aug 2011 11:18

Om resten av ultimas produkter är ens hälften så bra som Ultima Paint Guard Plus så har jag hittat min melodi,nu återstår bara att se hur länge effekten sitter kvar,brukar tvätta bilen varannan vecka(ca)/eller vid behov :D

Bild
Senast redigerad av 1 petkas, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 623
Blev medlem: 27 mar 2011 19:19
Ort: Knivsta

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av SAABninefive » 17 aug 2011 18:18

petkas skrev:Om resten av ultimas produkter är ens hälften så bra som Ultima Paint Guard Plus så har jag hittat min melodi,nu återstår bara att se hur länge effekten sitter kvar,brukar tvätta bilen varannan vecka(ca)/eller vid behov :D

Bild
Snygg bil!!

XC60 är den näst snyggaste SUVen som finns (undrar om ni kan gissa vilken jag tycker är snyggast :lol: )

Min granne har en vit XC60 med R design.....jösses så snygg den är :brumm
Senast redigerad av 1 SAABninefive, redigerad totalt 14 gånger.

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13


Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 623
Blev medlem: 27 mar 2011 19:19
Ort: Knivsta

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av SAABninefive » 10 sep 2011 16:37

stigge skrev:
Plus att den blir ännu snyggare och mer fulländad med Paint Guard Plus behandlingen! :best
Självklart!! :lol:

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13


Skriv svar