Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Generalagent för Ultima i Sverige
Kategoriregler
Bild

Vad tycker du om Ultima Paint Guard Plus?

Riktigt bra
54
67%
Ruggigt uselt
2
2%
Vad är det för nå´t?
25
31%
 
Antal röster: 81

Göran

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Göran » 07 sep 2010 18:04

60% är rätt bra, :D
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

adde
Medlem
Inlägg: 157
Blev medlem: 17 aug 2010 11:59
Ort: Stockholm

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av adde » 07 sep 2010 18:05

..61% ;)
Senast redigerad av 1 adde, redigerad totalt 14 gånger.
Mvh
Adde

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Nisse » 07 sep 2010 18:52

Vi har tillgång till Autosmart, Autoglym, Menzerna, 3M, Concept, Essex, Fireglaze, PPS, R2000, Sonus, Trutest, Ultima. Zirconite. Meguiars mm..mm..

Men faktum är att vi alla på BBV kör Ultima Paint Guard Plus på våra bilar... ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Göran » 07 sep 2010 18:54

Nisse skrev:Vi har tillgång till Autosmart, Autoglym, Menzerna, 3M, Concept, Essex, Fireglaze, PPS, R2000, Sonus, Trutest, Ultima. Zirconite. Meguiars mm..mm..

Men faktum är att vi alla på BBV kör Ultima Paint Guard Plus på våra bilar... ;)
Även Limban? :)
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Nisse » 07 sep 2010 19:03

Göran skrev:
Nisse skrev:Vi har tillgång till Autosmart, Autoglym, Menzerna, 3M, Concept, Essex, Fireglaze, PPS, R2000, Sonus, Trutest, Ultima. Zirconite. Meguiars mm..mm..

Men faktum är att vi alla på BBV kör Ultima Paint Guard Plus på våra bilar... ;)
Även Limban? :)
Absolut...... :cheers
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av bustorp » 09 sep 2010 18:29

Nisse skrev:Vi har tillgång till Autosmart, Autoglym, Menzerna, 3M, Concept, Essex, Fireglaze, PPS, R2000, Sonus, Trutest, Ultima. Zirconite. Meguiars mm..mm..

Men faktum är att vi alla på BBV kör Ultima Paint Guard Plus på våra bilar... ;)
Vad säger det om Ultima Paint Guard Plus?
Behöver jag ens besvara frågan......... :jeps
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Nisse » 09 sep 2010 18:58

bustorp skrev:
Nisse skrev:Vi har tillgång till Autosmart, Autoglym, Menzerna, 3M, Concept, Essex, Fireglaze, PPS, R2000, Sonus, Trutest, Ultima. Zirconite. Meguiars mm..mm..

Men faktum är att vi alla på BBV kör Ultima Paint Guard Plus på våra bilar... ;)
Vad säger det om Ultima Paint Guard Plus?
Behöver jag ens besvara frågan......... :jeps
Det var ingen fråga Bustörparn... det var ett påstående.... :lol:

Jag Nisse lovar och försäkrar på heder och samvete, att jag använder Ultima paint guard och skall efter mitt bästa förstånd och samvete ............................... :D
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Göran » 20 okt 2010 11:44

Kom igen o rösta!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

TobiasE
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 08 sep 2010 17:22
Ort: Örebro

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av TobiasE » 20 okt 2010 12:44

Ok, om man fortfarande kan rösta så kan jag ge det ett klick :)

Är ju bara hobbyputsare, men provade PGP i helgen och jag vill nog aldrig ha något annat, även om vax är kul för att man *ser* att man lägger på någonting :)

// TobiasE
Senast redigerad av 1 TobiasE, redigerad totalt 14 gånger.

Linden
Medlem
Inlägg: 143
Blev medlem: 08 okt 2010 09:18

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Linden » 20 okt 2010 12:50

Har beställt, återkommer med svar... ;)
Senast redigerad av 1 Linden, redigerad totalt 14 gånger.

Jimmy Larsson
Medlem
Inlägg: 498
Blev medlem: 24 jun 2010 23:28
Ort: Borlänge

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Jimmy Larsson » 20 okt 2010 14:02

Ökade på med en BRA röst! :D
Senast redigerad av 1 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av limban » 20 okt 2010 21:44

Nisse skrev:
Göran skrev:
Nisse skrev:Vi har tillgång till Autosmart, Autoglym, Menzerna, 3M, Concept, Essex, Fireglaze, PPS, R2000, Sonus, Trutest, Ultima. Zirconite. Meguiars mm..mm..

Men faktum är att vi alla på BBV kör Ultima Paint Guard Plus på våra bilar... ;)
Även Limban? :)
Absolut...... :cheers
Har även krypit till korset med frugans bil :lol:
Hon har en svart Toyota som gillar att få repor på sig :evil:
Och var på jag polerar bort repor lite då och då :nicka
Då tycker jag Ultiman är underbar att bara stryka på ett lager till :jeps
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

rekaren
Medlem
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 sep 2008 06:27

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av rekaren » 20 okt 2010 22:53

Blir så jäkla trött o besviken när man läser detta om upgp, känns speciellt som ni på BBV är "köpta" av forumets ägare. Reklamen på detta "oberoendet" forum finns hela tiden och speciellt till upgp. Trist!!
Om detta had varit no:1 så hade typ ni på BBV kört detta istället för t.ex. PPS, men de gör ni inte, varför?
Min åsikt iallafall e sådan, och när ni på BBV håller på med denna smygreklam för detta så tappar man förtroende för er.
Visst e de kanske fel tråd att ta upp de i men nu har jag sagt mitt.
Kanske man skulle ta en tråd eller en omröstning om detta med smygreklamen, eller vad säger du Göran?
Senast redigerad av 1 rekaren, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
xion92
Moderator
Moderator
Inlägg: 517
Blev medlem: 28 jun 2010 19:41
Ort: Skänninge, Östergötland

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av xion92 » 20 okt 2010 23:34

Jag har för mig att dom faktiskt kör med PGP, som sitt enkomponentsskydd. Att byta ut ett tvåkomp mot PGP tror jag aldrig någon rekondfirma kommer göra
Senast redigerad av 1 xion92, redigerad totalt 14 gånger.

rekaren
Medlem
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 sep 2008 06:27

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av rekaren » 21 okt 2010 00:10

xion92 skrev:Jag har för mig att dom faktiskt kör med PGP, som sitt enkomponentsskydd. Att byta ut ett tvåkomp mot PGP tror jag aldrig någon rekondfirma kommer göra

Kanske dom gör detta, men då borde de stå med på deras hemsida där dem har sin prislista, eller??
Senast redigerad av 1 rekaren, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Göran » 21 okt 2010 06:01

rekaren skrev:Blir så jäkla trött o besviken när man läser detta om upgp, känns speciellt som ni på BBV är "köpta" av forumets ägare. Reklamen på detta "oberoendet" forum finns hela tiden och speciellt till upgp. Trist!!
Om detta had varit no:1 så hade typ ni på BBV kört detta istället för t.ex. PPS, men de gör ni inte, varför?
Min åsikt iallafall e sådan, och när ni på BBV håller på med denna smygreklam för detta så tappar man förtroende för er.
Visst e de kanske fel tråd att ta upp de i men nu har jag sagt mitt.
Kanske man skulle ta en tråd eller en omröstning om detta med smygreklamen, eller vad säger du Göran?
Definitionen på reklam är "Något som existerar för att få människor (konsumenter) att känna till eller vilja köpa en produkt eller tjänst". I den bemärkelsen kan reklam vara så väldigt mycket, men jag smyger inte med någonting utan har översatt artiklar från usa, gjort ett oberoende test och låtit alla medlemmar ha ett öppet sinne. Det har fått mig att tycka att forumet är en plats där jag vill vara. Hade vi varit ett köpt forum hade vi enbart fått prata om en viss produkt. Och så är det absolut inte här. Vår moderator Funk. tex tycker inte alls om Ultima. Aldrig att jag har sagt någonting om det till honom, och jag har inte försökt att påverka honom. Den pondusen är få förunnat. Tack för att du tog upp frågan! :)
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
xion92
Moderator
Moderator
Inlägg: 517
Blev medlem: 28 jun 2010 19:41
Ort: Skänninge, Östergötland

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av xion92 » 21 okt 2010 06:54

rekaren skrev:
xion92 skrev:Jag har för mig att dom faktiskt kör med PGP, som sitt enkomponentsskydd. Att byta ut ett tvåkomp mot PGP tror jag aldrig någon rekondfirma kommer göra

Kanske dom gör detta, men då borde de stå med på deras hemsida där dem har sin prislista, eller??
Vad jag har sett så är det aldrig någon firma som skriver ut "småprodukterna" utan det är oftast bara det tvåkompontents lackskyddet. PPS, Diamondbrite, Sonax Nanno Guard osv.
Senast redigerad av 1 xion92, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Funk » 21 okt 2010 07:20

Man kan tycka vad man vill om Ultima, och jag kan hålla med om att det skrivs mycket om det.
Tydligen är det så att det är en uppskattad produkt som flera verkligen fastnat för, vilket jag/man får acceptera trots att man inte delar den uppfattningen till fullo. Vi kan ju heller knappast klaga på att det postas reklam i just denna delen av forumet då det är sponsordelen...

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av yerfen » 21 okt 2010 20:08

rekaren skrev:Blir så jäkla trött o besviken när man läser detta om upgp, känns speciellt som ni på BBV är "köpta" av forumets ägare. Reklamen på detta "oberoendet" forum finns hela tiden och speciellt till upgp. Trist!!
Om detta had varit no:1 så hade typ ni på BBV kört detta istället för t.ex. PPS, men de gör ni inte, varför?
Min åsikt iallafall e sådan, och när ni på BBV håller på med denna smygreklam för detta så tappar man förtroende för er.
Visst e de kanske fel tråd att ta upp de i men nu har jag sagt mitt.
Kanske man skulle ta en tråd eller en omröstning om detta med smygreklamen, eller vad säger du Göran?
ingen av oss på BBV är "köpta" men däremot så säljer vi produkten samt att vi verkligen tycker att den är riktigt bra, så tyvärr blir det ganska lätt tjatigt. så det är bra att det tas upp.
UPG kan inte ersätta PPS då det verkligen inte är samma hållbarhet. UPG är en konsument produkt den är enkel att använda och håller bra för att vara så lättanvänd.
vi lägger även UPG åt många kunder, men vi kan inte skriva med allt vi gör på prislistan då det skulle bli alldeles för mycket då vi gör det mesta.

ha en trevlig kväll :cheers

//Pär
Senast redigerad av 1 yerfen, redigerad totalt 14 gånger.
Bild

MVH Pär

Göran

Re: Omröstning Ultima Paint Guard Plus

Inlägg av Göran » 25 nov 2010 18:20

;) Har alla röstat?
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Skriv svar