Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nya 3M-maskinen

Egen webshop med t.ex Prima, Bilt Hamber och GLARE
Kategoriregler
Bild
Låst
Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Nya 3M-maskinen

Inlägg av WaxDog » 11 dec 2010 02:43

Lättast på marknaden? Finns i lager för omgående leverans.

Pris: 3 395 kr

http://www.waxdog.se/product.php?id_product=75
3M™ har tagit fram en maskin med intelligent design som passar bil och båtpoleraren perfekt.
Maskinen är stark och håller hög kvalitet samtidigt som den är otroligt lätt med sina 1,9 kilo. Motorn levererar 1100W och hastigheten ställs mellan 700 upp till 1850 v/minut.
Man har designat motorkåpan så den både är skön att hålla i samt att den ska ha så låg profil som möjligt för att inte vara i vägen under arbetet. Sidogreppet är bekvämt och designat för att ta upp vibrationer, samt är löstagbart för dig som vill jobba utan.


- Snabblås för att kunna byta stödtallrik enkelt.
- Designad för att inte tippa när den läggs på rygg


Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av limban » 11 dec 2010 11:40

Men du vad högt växelhuset ser ut att vara?..
hur många cm är det mellan maskinen och lacken?

Annars ser ju maskinen kanon ut :jeps
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av WaxDog » 11 dec 2010 12:13

35mm är hela huset nedanför plastkåpan. Ser nog högre ut på bild kan jag tycka.
Jag tror att anledningen till designen är att den är viktbesparande.

Annars håller jag med dig, den är riktigt snygg och den funkar kanon :nicka
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Göran

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av Göran » 11 dec 2010 12:30

En riktigt smakfull pjäs!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av Nisse » 11 dec 2010 15:16

Kollade på denna maskin på en utlänsk sida i veckan....maskinen är snygg...men i början innan man kört ut rubbingen kan jag tänka mig att den kan kännas lite jobbig när det vill hugga lite med tanke på avtåndet mellan rondell och maskin....måste vara ett växelhus som är monterat under maskinen.... ;)

Har du testkört Waxdog ??
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av WaxDog » 11 dec 2010 15:32

Japp, jag har haft en testmaskin hemma sedan juni/juli och jag upplever inte alls att den hugger.
Tvärtom jobbar den mjukt och smidigt och visst ser man skillnad men känslan är inte att det stör.
Har haft en liten intern miniutvärdering och resultatet blev "tummenupp" och därför finns den nu i shoppen.
Eventuellt kan det dyka upp ytterligare maskiner inom kort. Vem vet vad tomten kommer med i år. :D
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av bigguns » 13 dec 2010 13:10

Hej Waxdog!

Följer de me nån stödplatta?

mvh
Z
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av WaxDog » 13 dec 2010 17:56

Hej,

Ingen stödplatta med 3M maskinen.
Frågade faktiskt varför och enligt 3M Svenska så var det många kunder som redan hade stödplatta och inte ville betala för en till. Lite olika hur tillverkarna resonerar.
Vad hade du föredragit? Paket med eller utan?
Bra med lite feedback tillbaka till 3M
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Gunther
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1268
Blev medlem: 10 maj 2009 19:18
Ort: Hällefors

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av Gunther » 13 dec 2010 18:58

Jag har en stödplatta av 3M (125 mm) och är väldigt nöjd med denna. :jeps
Jag använder denna mycket när jag polera :nicka
Det är min absolut favorit! Ska du också sälja denna?
Senast redigerad av 1 Gunther, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
showshine
Ny Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 apr 2011 09:55
Ort: Trelleborg
Kontakt:

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av showshine » 04 apr 2011 22:24

Jag har varit vid 3M i 15 år som tekniker, senast 8 år som teknisk Chef för Danmark.

Min åsikt om maskinen är att den kör för långsamt för 3M produkterna.

Tex när man andvänder Ultrafina SE på mörka lacker så vill man gärna över den hastigheten
ultimativt upp mot 2300 rpm på dom stora ytorna.

Den bästa polermaskinen på marknaden just nu heter Dynabrade, stark, snabb och lätt.
Dessutom 7 m kabel vilket är kanonbra.

Maskinen är dessutom inte producerad av 3M utan vad jag vet inköpt i fjärran östern och bara brandad 3M.

MVH
Martin
Senast redigerad av 1 showshine, redigerad totalt 14 gånger.
Showshine Bilrekonditionering

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av deciso » 13 apr 2011 20:57

Ursäkta off topic men kan du (showshine) berätta mer om dom höga varvtalen. Vad vinner man på det. Tid, glans ? Måste man köra så fort för att medlet ska funka som tänkt. Har inte ultrafine men extra finecut och FC+ Har menzerna SF o FF till slutfinish. Ska dom också köras så fort?

Häls /Robert

Waxdog. Jag har kört 5 bilar med Glare lackskyddet. Mycket nöjd !!!!
Senast redigerad av 1 deciso, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av Nisse » 14 apr 2011 07:30

showshine skrev:Jag har varit vid 3M i 15 år som tekniker, senast 8 år som teknisk Chef för Danmark.

Min åsikt om maskinen är att den kör för långsamt för 3M produkterna.

Tex när man andvänder Ultrafina SE på mörka lacker så vill man gärna över den hastigheten
ultimativt upp mot 2300 rpm på dom stora ytorna.

Den bästa polermaskinen på marknaden just nu heter Dynabrade, stark, snabb och lätt.
Dessutom 7 m kabel vilket är kanonbra.

Maskinen är dessutom inte producerad av 3M utan vad jag vet inköpt i fjärran östern och bara brandad 3M.

MVH
Martin
Har du testat Dynabrade Dual-Action Buffing Head
http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=31298
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
showshine
Ny Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 apr 2011 09:55
Ort: Trelleborg
Kontakt:

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av showshine » 18 maj 2011 07:07

Hej ,du får högre glans och sparar tid.
Samt att du får mindre risk för hologram efter polermaskinen.

När man andvänder 3M ultrafina SE så tycker jag det blir betydligt bättre finnish på höga varv.


Ja jag har testat DB Dual Action head, det funkar fint men jag har hellre en Mirka ceros 8mm till att lägga på vax och försegling med , men det är ju personligt vad man gillar bäst :) .

MVH

Martin
Senast redigerad av 1 showshine, redigerad totalt 14 gånger.
Showshine Bilrekonditionering

wannabeapolisher
Medlem
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 aug 2011 01:40

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av wannabeapolisher » 27 aug 2011 13:51

Hej Waxdog :P
Har nu sneglat ett bra tag på den här 3m maskinen,då jag själv för närvarna är ägare till 3st roterande maskiner två små och en stor,den store som har ca 28år på nacken bara går o går men då med ett konstant varvtal på 1500rpm och ganska så tung ca 3,5-4kg men funkar hur fint som helst till dom horisontala partierna samt tyst o fin gång som attan,men lite för tung för dom vertikala partierna :)

Sen då två små rackare en einhell och en mectools(syskon maskiner)som egentligen gör sitt alldeles utmärkt med mjukstart,konstant varvtalsreglering,och även mycket starka tom för starka för sitt eget bästa,men då som sagt väldigt små(pyte små)knappar till varvtsals regleringen samt att just den så kallade elektroniken gett upp på båda maskinerna,den ena går konstant på 1000rpm och den andra går det bra att öka varven på men man måste man rycka ur sladden på för att det ej går att sänka varvtalen med mindre än att man bryter strömtillförseln för att då återgå till lägsta varvtalet dvs 1000rpm.

Sitter som sagt i ett knivigt dilemma :? ang val av ny maskin har ju sneglat och läst lite överallt här i polish space ang olika maskiner och kommit fram till att just 3M maskinen verkar kunna fylla mina behov av en ny maskin,dels då för att varvtalen verka stämma bra med mina behov, samt att alla knappar,rattar sitter där dom ska .ang just det här med knappar och reglage menar jag för det första att det är lätt att låsa avtryckarknappen samt då komma åt varvtalsreglering oavsett var man då har maskinen i förhållande till vinkel på handen dvs att man når den med sina korta korvfingrar utan att först behöva vända maskinen för att komma åt knappuslingen speciellt då när man kör sidorna av objekten :P

Samt så känns ju priset helt rätt för en vanlig inkomsttagare och den slimmade kroppen på maskinen ser ju enligt mig helt perfeckt ut :best
Men vet vet jag om maskiner och poleringar :mrgreen:

Finns ju som sagt bra allternativ till den här maskinen en billigare och en dyrare och utan att nämna några namn :P så tycker jag den billigare har en knepig låsning för avtryckaren då jag har svårt att göra två saker samtidigt med ett finger fast det är ju kanske en vane sak :?:

Och den dyrare vet jag att jag alldrig nånsin kommer att komma åt varvtalsreglering på med mina små tassar i samband med att jag då kör sidorna på bilarna(lägre partier utan att behöva vända ut maskinen i tomma luften för att då komma åt varvtals regleringen,mycket dum konstruktion enligt mig :mrgreen:

Ähh nu har jag glömt bort vad jag skulle fråga( skyller på åldern :oops: ) men jag kommer nog på det snart :lol:
Jo Naturligtvis det kanske låter som en dum ide,men då jag långt avstånd till dig eller inte har någon möjlighet att provköra maskineriet i närheten(inga kontakter som man säger :evil: så tänkte jag så här :idea:

Nämligen om du har någon demo maskin liggandes på hyllan så skulle det fungera bra med att jag då, betalar vad du nu ska ha för maskinen ny eller gammal dvs vad den kostar då beroende på ny eller gammal maskin.
Precis som ett vanligt köp och att jag sedan då antingen behåller maskinen efter att jag provkört den eller väljer att skicka tillbaks den utan krussiduller och då får tillbaka maskinkostnaden utan att det blir några problem :P
Naturligt vis så står jag för frakten då det ändå skulle bli dyrare att slänga sig iväg i den egna bilen :brumm

Mvh Max.
Senast redigerad av 1 wannabeapolisher, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av WaxDog » 27 aug 2011 14:48

Hade faktiskt en demo-maskin som blev såld för ett par veckor sedan.
Så för tillfället så finns det bara nya maskiner i lager.

Skickar dig ett PM tror jag med lite förslag :nicka
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1282
Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
Ort: Kvärlöv/Landskrona

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av WaxDog » 29 aug 2011 17:04

showshine skrev:.

Maskinen är dessutom inte producerad av 3M utan vad jag vet inköpt i fjärran östern och bara brandad 3M.

MVH
Martin
Detta hade jag inte svarat på ser jag så jag gör det nu.
Maskinen är tillverkad till 100% i Italien och inte en enda komponent kommer från fjärran östern.
Helt igenom en kvalitetsmaskin.

Hoppas du blir nöjd med maskinen Max. :nicka
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

wannabeapolisher
Medlem
Inlägg: 114
Blev medlem: 21 aug 2011 01:40

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av wannabeapolisher » 29 aug 2011 20:51

WaxDog skrev:Hoppas du blir nöjd med maskinen Max. :nicka

Nu har den ju inte hunnit landa än :P
Men jag tror nog att den kommer att bli en trevlig bekantskap ,för precis som jag skrev tidigare i tråden så sitter ju knappar o rattar placerade där jag vill ha dom och även då att varvtalen lirar bra ihop med mina behov :nicka

Finns väl inte så mycket mer att tillägga just nu, men jag återkommer gärna med mina personliga omdömen om maskinen i fråga, nu har jag ju inga värsting maskiner att jämföra med, men fungerar den som jag vill så behöver jag ju inget annat att jämföra med :brumm

Mvh Max
Senast redigerad av 1 wannabeapolisher, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Nya 3M-maskinen

Inlägg av Göran » 03 sep 2011 21:47


Låst