Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av mortil » 30 maj 2010 09:14

raffe skrev:Mortil, :D Hela du är knäckande fantastisk helt enkelt. Tack återigen :D för dagens polerkurs och en underbar lördag.
haha nu tar du väl i lite. men vi kan väl iaf komma fram till att Toptool är riktigt bra maskin :) (tycker iaf jag)

tycker Funk och dom andra gjorde ett riktigt bra snabbjobb på den svarte :P
va ju synd man skulle gå omkring och hosta hela jäkla tiden . tills nästa gång ska ja va frisk :P
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av mortil » 30 maj 2010 09:16

Carinas framruta fick sig en omgång av Resbona (fast den skulle behövt en omgång ny ruta) ;D

Bild
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av carina » 30 maj 2010 09:23

Men Mortil.... det ska vara en 5 delad ruta på en 95à ju!!!
Eller kanske inte..... synd att du inte hade en ny liggandes i bilen...då kunde vi bytt den med :lol:
Men tack för behandlingen iallafall!!!! Ingen spolarvätska på hela vägen hem blev det :P
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
raffe
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 11 dec 2009 15:31
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av raffe » 30 maj 2010 10:52

raffe skrev:Ultima paint guard plus ska jag ut å lägga idag.
Det ska på resten av den gul-blå chevan som är med i reportaget.
Jag ska väcka upp några grannar först också så dom får vara med och njuta. :D
Sådääääär.
Nu har ägaren fått lägga Ultima paint guard plus, youtube dokumenterad. Fantastiska grejjer.
http://www.youtube.com/watch?v=L1tEApty59w
Senast redigerad av 1 raffe, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av Funk » 30 maj 2010 11:09

Varför var inte Ultima med i testet igår??
Det blev bara inte så, vi dök ner i våra medhavda backar och tog fram det som fanns, parat med det som bl.a du skickat till träffen...jag tror inte någon ens hade med Ultima.
Raffe fick en Ultima i present, men det var det nog ingen som reflekterade eller visste det just då. Jag ägnade det inte en tanke förrän det skrevs här...

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av Funk » 30 maj 2010 11:10

raffe skrev:
raffe skrev:Ultima paint guard plus ska jag ut å lägga idag.
Det ska på resten av den gul-blå chevan som är med i reportaget.
Jag ska väcka upp några grannar först också så dom får vara med och njuta. :D
Sådääääär.
Nu har ägaren fått lägga Ultima paint guard plus, youtube dokumenterad. Fantastiska grejjer.
http://www.youtube.com/watch?v=L1tEApty59w

Vad skall man säga, det tar i alla fall inte lång tid...hoppas han var nöjd trots att det var den enda bilen som inte fick en total översyn..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
raffe
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 11 dec 2009 15:31
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av raffe » 30 maj 2010 11:13

Göran hade även en liten utlottning igår som jag glömt tacka för. Där vann jag en fin flexryggsäck med lite godis i. Tack Bollnäsbilvård för det fina priset. :cheers
Senast redigerad av 1 raffe, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
raffe
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 11 dec 2009 15:31
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av raffe » 30 maj 2010 11:16

Funk skrev:
raffe skrev:
raffe skrev:Ultima paint guard plus ska jag ut å lägga idag.
Det ska på resten av den gul-blå chevan som är med i reportaget.
Jag ska väcka upp några grannar först också så dom får vara med och njuta. :D
Sådääääär.
Nu har ägaren fått lägga Ultima paint guard plus, youtube dokumenterad. Fantastiska grejjer.
http://www.youtube.com/watch?v=L1tEApty59w

Vad skall man säga, det tar i alla fall inte lång tid...hoppas han var nöjd trots att det var den enda bilen som inte fick en total översyn..

/Thomas
Hejsan alla, Jag var uppe med tuppen imorse och tog fram flex 3401 med orangemedium och lahega 18 och körde av resten av bilen :D Han blev jättenöjd och informerad av testinrutningarna på huven som senare ska följas upp.
Senast redigerad av 1 raffe, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av Göran » 30 maj 2010 11:23

Andrapris vas Schampo och våffelduk som Mortil vann.

Testade Glaze från smartwax, nå´n lila historia som var riktigt, riktigt bra förresten!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av mortil » 30 maj 2010 11:24

ah. så de fanns ultima med på träffen . gah . hade ju varit skoj jämföra.. får ta detta vid ett annat tillfälle.

Göran : yes får tacka så mycket. shampoot ska få bekänna färg idag av en väldigt kräsen shampoonerare :) (då inte mig.)
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Göran

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av Göran » 30 maj 2010 11:25

mortil skrev:ah. så de fanns ultima med på träffen . gah . hade ju varit skoj jämföra.. får ta detta vid ett annat tillfälle.

Göran : yes får tacka så mycket. shampoot ska få bekänna färg idag av en väldigt kräsen shampoonerare :) (då inte mig.)
Då kommer jag att bita på naglarna hela dagen och vara nervös. ;)
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av mortil » 30 maj 2010 11:27

Göran skrev:
mortil skrev:ah. så de fanns ultima med på träffen . gah . hade ju varit skoj jämföra.. får ta detta vid ett annat tillfälle.

Göran : yes får tacka så mycket. shampoot ska få bekänna färg idag av en väldigt kräsen shampoonerare :) (då inte mig.)
Då kommer jag att bita på naglarna hela dagen och vara nervös. ;)
haha. :D så farligt tror ja inte de är, (han gillar skum) .
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av Funk » 30 maj 2010 11:38

Vi gjorde ett riktigt bilhandlarjobb på den svarta pickupen , vi körde Lahega Vaxpolish, Smartwax vaxpolish, Quickfinish 140 samt ett fjärde vaxpolish (som Jujimbo hade med sig) som jag glömt vad det hette då jag har inte anteckningarna här. Och med tanke på hur hemsk framförallt huven var oxiderad så gjorde dom alla ett bra jobb, bilen såg betydligt bättre ut. På en mindre yta lade vi Glaze från Smartwax som hade rätt imponerande repfyllande egenskaper.
Däcken behandlades med SmartGel så dom räknar vi skall hålla sig fräscha och blanka ganska länge.

Vi roade oss också med att lägga ett antal olika dressingar/vinylmedel för att jämföra enbart utseende. Och där har vi i mitt tycke en solklar vinnare i Concept Outline som gav nydäckslook med enbart påsprayning utan torkning efteråt. Hållbarhet var inte på tapeten just nu eftersom vi lade medel på flera bilar är det svårt att kontrollera.
Andra medel som gav lite extra naturligt resultat, alltså inget för dom som vill ha det riktigt blankt, vid enbart påsprayning/strykning var Allbrite Tyreshine ( en aning blankt) och Trutest White (bara naturligt blankt).

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av jujimbo » 30 maj 2010 12:34

Hej.

Den jag hade med mig heter used car glaze och var från Autobright.
Får hålla med att Concept Outline gav ett härligt "nytt däck" utseende på däcken :jeps


Magnus

P,s jag vet vad vi kan testa på nästa träff, fixa repa på plasten på min dörr ;) :lol:
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
raffe
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 11 dec 2009 15:31
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av raffe » 30 maj 2010 15:50

Funk skrev:Vi gjorde ett riktigt bilhandlarjobb på den svarta pickupen , vi körde Lahega Vaxpolish, Smartwax vaxpolish, Quickfinish 140 samt ett fjärde vaxpolish (som Jujimbo hade med sig) som jag glömt vad det hette då jag har inte anteckningarna här. Och med tanke på hur hemsk framförallt huven var oxiderad så gjorde dom alla ett bra jobb, bilen såg betydligt bättre ut. På en mindre yta lade vi Glaze från Smartwax som hade rätt imponerande repfyllande egenskaper.
Däcken behandlades med SmartGel så dom räknar vi skall hålla sig fräscha och blanka ganska länge.

Vi roade oss också med att lägga ett antal olika dressingar/vinylmedel för att jämföra enbart utseende. Och där har vi i mitt tycke en solklar vinnare i Concept Outline som gav nydäckslook med enbart påsprayning utan torkning efteråt. Hållbarhet var inte på tapeten just nu eftersom vi lade medel på flera bilar är det svårt att kontrollera.
Andra medel som gav lite extra naturligt resultat, alltså inget för dom som vill ha det riktigt blankt, vid enbart påsprayning/strykning var Allbrite Tyreshine ( en aning blankt) och Trutest White (bara naturligt blankt).

/Thomas
Ägaren till denna bil ringde nyss å bad att få framföra ett stort stort tack. Han blev jättejättenöjd. Han undrade vad det var som hänt med hans bil :) ? Meningen var att jag skulle polera upp denna i veckan som kommer, men Bilvårdsforums polish-akut rykte ut innan och överraskade. Riktigt kul grejj ni gjorde med denna bil :best
Senast redigerad av 1 raffe, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
raffe
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 11 dec 2009 15:31
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av raffe » 30 maj 2010 16:10

Jill skrev:
raffe skrev:Göran hade även en liten utlottning igår som jag glömt tacka för. Där vann jag en fin flexryggsäck med lite godis i. Tack Bollnäsbilvård för det fina priset. :cheers
Oj vad kul Raffe... nu blir man avis :D ;)
:D ska vi byta mot en container med SmartGel :lol: Snacket gick liksom häridag vad som hade hänt och bl.a frågor på vad vi hade applicerat på däcken. :D
Senast redigerad av 1 raffe, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av Göran » 30 maj 2010 16:21

Tack Raffe, vår värd för en bra träff!

Bild
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
raffe
Medlem
Inlägg: 257
Blev medlem: 11 dec 2009 15:31
Ort: Göteborg

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av raffe » 30 maj 2010 18:46

Ämne våtslip gbg-träff enligt önskemål från bl.a jujimbo.

Lång historia kort. När Carina skrev i en tidigare tråd på en bil om en hård lack på en BMV samt Benightned gjorde någon våtslip så tog jag tjuren vid hornen och åkte till en gammal vän som är lackerare för att fråga om våtslip.

Min vän tog fram ett sandpapper och drog lite "lätt" ett par repor på en mercedes som stod där. OOps sa han typ, inge bra :D Fram med Abralon 2000 vred på kranen och dränkte det i vatten samt blötte ner ytan. Ett 10 tal tag för hand, bytte sen till abralon 4000, tog sen fram 3mflaska och polermaskin. simsalabim borta. Han sa klart å tydligt också att klanta nu inte till det Ralph för då får du komma till mig och betala 5000 för att jag ska reparera skadan :D

:brumm Vroom sa det så åkte jag till K-rauta och köpte ett kitt för 350:- tror jag det var. Innehåll lite av varje typ. Valde ut min värsta dörr på min 440. På med grejjerna på flex 3401 och körde kanske hastighet 3 lite snabbt 30 sekunder. bytte sen till 4000 samma hastighet och sen lahega 11 . simsalabim borta.

Carina fick göra samma moment på träffen.

Ungefär så.
Det gjorde jag å Mortil också på halva taket på porschen. Vid lakeringstillfället på porschen så hade fläkten typ fått fnatt så damkorn begravdes i taklacken. Abralon fram och Mortil kanske kan berätta mera om handhavandet , maskinval medel m.m
Senast redigerad av 1 raffe, redigerad totalt 14 gånger.

JowMbla
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 29 mar 2010 11:08

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av JowMbla » 30 maj 2010 18:55

Inser mer och mer att det kanske hade varit värt att köra 45 mil enkel resa för det verkar varit en väldigt trevlig och givande träff.

Kul att ni delar med er även till oss som inte kunde vara där :)
Senast redigerad av 1 JowMbla, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Träff i Göteborg/Torslanda 29/5

Inlägg av limban » 30 maj 2010 19:14

Vilket härligt gäng ni verkar vara och ha grymt roligt tillsammans.
Trevligt att våra Presenter uppskattas :jeps
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Skriv svar