Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
För drygt 1 år sedan lämnade jag in bilen på polering och vaxning där bilvårdskillen la på Meguiars M21 SYNTHETIC SEALANT 2.0 som sista steg för att jag ville ha den där "wetlooken", därefter har jag underhållit lacken med Meguiars Ultima Quick Wax så fort jag märkt att lacken börjar tappa wetlook effekten (ca 1 gång i månaden) och är ganska nöjd med resultatet än idag.
Men nu till den avlägsna våren som kommer är jag sugen på att prova något annat i förhoppning att hitta en ny favorit och har tittat lite på UPGP (det var så jag hittade till detta forum) som verkar vara bra, kanske lite för bra för att vara sann känns det som?
Eller är det någon som har något annat tips på lämpliga produkter som ni tror skulle passa mitt behov?
Vaxer med hög carnuba ger mycket wet look
det är natur vax och håller inte lika länge som konstgjorda men dom är väldigt poppis för dom som ställer ut bilar och verkligen vill ha det där super djupa.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
Ett lackskydd som jag tycker ger ett våtare utseende än många andra lackskydd är Glare Professional Polish. Hyfsad hållbarhet, mysigt att jobba med och ofta bra pris.
UPGP:s största finess är att det går snabbt att lägga. Hållbarheten är dock sämre än Glare.
Menzerna Powerlock är också mångas favorit, men den har jag inte testat själv.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Du skulle annars satsa på ett 2komp skydd som verkligen håller.
UPGP la ja på en mopedhjälm och vattnet glider av lätt när det regnar.
Kolla på Autoglym HD VAX, det skulle va najs på korven
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
Sjäv slår jag ett slag för Polishangel. Riktigt trevliga att jobba med. Smyg in på Polishangel Thailand på Facebook (du missar mycket progge ) så får du se lite olika varianter de har använt.
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
Tack för alla svar.
Det verkar som det finns fler produkter än jag trodde på marknaden som är bra, så det är väl bara testa tills man hittar en favorit.
Senast redigerad av 4 FLNZ, redigerad totalt 14 gång.
FLNZ skrev:Tack för alla svar.
Det verkar som det finns fler produkter än jag trodde på marknaden som är bra, så det är väl bara testa tills man hittar en favorit.
"bara"? Du har helt tydligt ingen aning om vad du pratar om
Välkommen till forumet förresten!
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Håller med, den och Orchards Perfection är ruskigt bra. De är tänkta som Quick Detailer - lite extra yta efter tvätt eller liknande men fungerar enligt mig nära nog som ett riktigt skapligt lackskydd/vax. Lång hållbarhet och tåliga. Perfection är mycket drygt och enkelt att lägga och torka bort utan lämningar, även på glas. Sonax ISD är lite klurigare att torka bort och kräver därtill en ren/behandlad glasyta för att fungera har jag märkt.
Avrinningen på Outbacken är ungefär som i videoklippet för Sonax Xtreme Intense Shine Detailer.
I mitt fall så lade jag ett lager Opti-Coat 2.0 i våras...och alltså med bibehållen avrinning trots ett antal tvättar med avfettning...världsklass .
mvh Manor