Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV Keramiskt Lackskydd

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Micke K » 22 maj 2015 23:27

Det ger inte glans...men avrinning ger det absolut !
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

peta
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: 29 apr 2011 23:49

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av peta » 30 maj 2015 19:55

Bumpar frågan. Fick svar på avrinningen (vilket jag missade att det redan svarats på).
Men, hur är det med Poorboys Black Hole, Prima Amigo, Wolf¨s Shine and Glaze? Alla har fyllande egenskaper, bra mot tvättrepor och ger en djupare glans. Men, tar de bort något av lackskyddet? Enligt vad man kan läsa sig till har Black Hole ingen polerande effekt alls, Primo Amigo inte heller, om man inte tar till hårdare trissor och jobbar på, då finns en fin polerande effekt. Wolf's S&G har en mycket liten polerande effekt och har samtidigt en skyddande verkan m h a kisel.

Så frågan är, är BBV:s keramiska lackskydd så hårt att det pallar denna fint polerande effekt eller lyckas man ta bort skyddet?

peta skrev:Om nu BBV:s keramiska lackskydd inte ger någon extra glans eller avrinning kan man såklart lägga på Sonax BSD eller liknande.
Men om nu skyddet får tvättrepor, hur funkar det att använda Poorboys Black Hole ovanpå lackskyddet? Eller Prima Amigo eller Wolf¨s Shine and Glaze?
Polerar någon av dem bort lackskyddet? Tanken är såklart att de fyller/döljer tvättrepor och även ger ett djup i lacken.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av e_king » 30 maj 2015 20:52

Wolf's är ingen bra idé. Lackskydd är inte tjocka och det krävs inte så grovt medel för att riskera att polera bort det. Då är det bättre med något av de andra som enbart fyller. [emoji106]

Octaviafuzz
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 apr 2014 20:14

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Octaviafuzz » 31 maj 2015 21:15

Är det någon som har lagt skyddet på en hel bil ännu? Det känns som det kan bli lite stressigt med tanke på att det inte får torka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Akuza
Medlem
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2011 15:30

Re: BBV Keramiskt Lackskydd

Inlägg av Akuza » 01 jun 2015 07:26

Jag har lagt på 2 st. Tycker inte det varit några problem med att det torkar. Har lagt på, rullat ut och spolat av - Klart. Snabbt och smidigt...
Som sagt så blir det ju ingen hal yta. Ska toppa med något bra efter första tvätt så får vi se hur det blir.
Vet inte hur länge en flaska ska räcka. För mig räckte den till en S60 och en V70. Sen är det inte mycket kvar.

Skriv svar