Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Problem Arcticseal
-
Cogo
- Entusiast

Problem Arcticseal
Hej hej.
Jag har för ca 2 månader sedan polerat min Ford med Arctic clean p&s först och sedan la jag på Arcticseal ovanpå det. Men nu upplever jag det som om det inte finnas mycket skydd kvar. Långsam avrinning och dålig pärlning. Jämför jag med min andra bil som jag la Powerlock på för 4 månader sen så är det en väldans skillnad. Powerlock pärlar sig fint och rinner av bra.
Kan jag gjort något fel? Någon som haft liknande upplevelse? Ska kanske inte Arcticseal pärla sig och ge bra avrinning?
Förvirrad.
Mvh magnus
Jag har för ca 2 månader sedan polerat min Ford med Arctic clean p&s först och sedan la jag på Arcticseal ovanpå det. Men nu upplever jag det som om det inte finnas mycket skydd kvar. Långsam avrinning och dålig pärlning. Jämför jag med min andra bil som jag la Powerlock på för 4 månader sen så är det en väldans skillnad. Powerlock pärlar sig fint och rinner av bra.
Kan jag gjort något fel? Någon som haft liknande upplevelse? Ska kanske inte Arcticseal pärla sig och ge bra avrinning?
Förvirrad.
Mvh magnus
- Manor
- Moderator

Re: Problem Arcticseal
Kanske något för Pingen att svara på?
Articlean P&S ger ett ok resultat, men ingen direkt hållbarhet.
ArticSeal har jag inte testat.
Articlean P&S ger ett ok resultat, men ingen direkt hållbarhet.
ArticSeal har jag inte testat.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Apelros
- Trogen Medlem

Jag har kört en del bilar med Articseal. De håller nästa ett år för mig. Tycker de tappar "kraft" efter ca 9 månader. Men då kör jag andra medel innan o spritar noga. Är viktigt att lacken är ren när man lägger lackskydd.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
-
Håkan.s
- Medlem
Prova ett annat shampoo, mitt "vaknade till liv" igen när körde ett utan glanshöjande. Har hållt bra för mig, ungefär som Apelros.
-
Cogo
- Entusiast

Okej, tack för svar. Kan varit för slarvig med rengöringen innan trodde kanske att P&S skulle ta bort det mesta men kanske skulle varit mer nogrann med clay m.m.
- Lemerok
- Entusiast

Testa att köra en rejäl tvätt också, lite starkare alkaliskt medel så det blir helt rent.
Kan vara något annat som lagt sig ovanpå skyddet.
Kan vara något annat som lagt sig ovanpå skyddet.
-
Cogo
- Entusiast

Ska göra det vid tillfälle.
-
JohanK
- Medlem
Jag har haft samma problem vid tre tillfällen, har ändrat tillvägagångsätt vid samtliga tillfällen, samma resultat dock, känns bra i ca 2- 3 månader sedan som att det är helt väck.
-
Cogo
- Entusiast

Har idag tvättat bilen samt lerat den helt och hållet samt tvättat den igen. La på ett nytt lager Arcticseal på bilen och väntade i lite mer än 1 timme innan Avtorkning. Tycker medlet bet sig fast i lacken och var något svårtorkat. Får se o det ger bättre hållbarhet. Om inte så kommer flaskan att säljas billigt allt bytas.
- Funk
- Moderator

Jag har kört med deras Polish & Seal och den håller bra en hel vinter så det vore konstigt om det rena lackskyddet är sämre..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Apelros
- Trogen Medlem

För mig så funkar Articseal bra, håller med Funk om att P&S oxå håller måttet.Funk skrev:Jag har kört med deras Polish & Seal och den håller bra en hel vinter så det vore konstigt om det rena lackskyddet är sämre..
/Thomas
Skickas från min iPad via Tapatalk
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
-
Cogo
- Entusiast

Får se om det fungerar bättre nu när lacken är helt rengjord.