Först så tar vi ett tak behandlat med Dodo Juice - Diamond White... Applicerades med fingrarna direkt för närmsta sensuella bilgos

Efter ca en kvarts härdande så tog man sin DJ - Fantastic Fur och började gnida bort överflödet, Mycket trevlig microfiber (den bästa jag testat hittils faktiskt, så otroligt mjuk)...

Avpolerat och klart:

Svårt att se i bilderna den subtila skillnad som finns mellan UPGP och ett carnaubavax, det som jag skulle säga man ser som skillnad är att efter UPGP liksom de andra rent polymerbaserde lackskydd jag testat ger en otroligt krispig yta som ser grymt ren och glaaktig ut. Medans vaxerna ger en våtare look, är lite varmare i tonen, och ser ut som det har ett vax på....
Sen kommer några pärlingsbilder...
Dodo Juice, väldigt stor pärlingsvinkel, klart över 90grader, uppskattningsvis 100-110grader:

Ultima paint guard +:
Helt okej pärling här med men inte samma höga vinkel som för Dodo, kanske 80-90grader på en normal droppe men detta är inte uteslutande negativt som vi kommer se snart

Snart går vi ner och studerar motorhuven där jag ju faktiskt kör mitt test på riktigt... Men först avrinningsvideo efter Dodo Juice och även Vindrutan har behandlats med Aquapel.. Rekommenderar att ni byter upplösningen på videon till 480p för bästa bild...
http://www.youtube.com/user/benighted77 ... F5gbG2q1Ws
Som man kan se i videon är avrinnigen helt annourlunda än för den efter tvätten, där UPGP stod för avrinningen, detta är för att vaxytan är såpass hydrofobt (vattenavstötande) att det hinnar pärla upp sig innan det rinner av, på gott och ont, vid stillastående bil kan ibland resultatet bli att fler droppar stannar kvar en mer vattenavstötande yta...