Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Snabb schampohjälp önskas...

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Oki
Ny Medlem

Snabb schampohjälp önskas...

Inlägg av Oki » 14 jul 2010 19:20

Tänkte vaxa om Volvon ikväll men då dök frågan upp om hur jag ska tvätta den innan. Det enda schampo jag har hemma är vaxschampo, kanske inte är så smart om man ska lägga nytt vax?
Tänkte först köra över med HD grön och sedan schampo men funkar det med vaxschampo eller ska jag ta diskmedel eller något annat i stället?
Bilen behandlades med Fireglaze för ett par månader sedan och har efter det vaxats en gång. Om jag använder diskmedel - är det något som påverkar FG negativt?

Oki - ny på forumet och just nu ganska rådvill...

Ska också passa på att tacka alla som skriver här och som har gjort detta forum till en fantastisk kunskapsbank. Man lär sig nåt nytt varje dag :D
Senast redigerad av 4 Oki, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Snabb schampohjälp önskas...

Inlägg av Göran » 14 jul 2010 19:25

Hej och välkommen till forumet, du kan använda vaxschampot innan.
Läs gärna i den här tråden så får du grepp om varför du inte ska använda diskmedel som schampo.

http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=18&t=14
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Oki
Ny Medlem

Re: Snabb schampohjälp önskas...

Inlägg av Oki » 14 jul 2010 19:31

Tack Göran för ditt snabba svar! Då litar jag på dig.
Det där med diskmedel var ungefär vad jag misstänkte men då kör jag på med det vanliga schampot.

Kvällen är räddad! :D

Skriv svar