Hej!
Testade lite Truetest QF 140 på några paneler, en helt obehandlad bil.
Skönt medel att köra, tål vatten och bränner inte fast i första taget.
Körde med roterande maskin, orange trissa från prorecond. Det här medlet lyckades då inte jag plocka några som hels repor med men
snarare att den fyllde dem något. Men mattheten i lacken försvann (blev blankt ja)och den bliv riktigt hal.
OBS det är bara huven och v skärm som jag kört på. Bilen tvättad med Autorange och rutorna behandlade med Rain-X
http://www.youtube.com/watch?v=yh0vT7D4Ahw
mvh
Z
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
QF 140
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: QF 140
Mycket bra medel med tillsatt PTFE "teflon"...gäller att man kör ut det väl..skall vara som pudrat mjöl så man kan blåsa av det från lacken...när man kört klart...oscillerande maskin funkar bäst..annars kan det synas polerrosor på mörka lacker vid sidosol.... 
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
bigguns
- Entusiast

Hej igen!Nisse skrev:Mycket bra medel med tillsatt PTFE "teflon"...gäller att man kör ut det väl..skall vara som pudrat mjöl så man kan blåsa av det från lacken...när man kört klart...oscillerande maskin funkar bäst..annars kan det synas polerrosor på mörka lacker vid sidosol....
Nja något puder lyckades då inte jag få fram men tilläggas ska att det var 15 grader och typ max luftfuktighet ( ingen regn dock). Körde 4-5 vändor och plåten blev tillräckligt varm kan jag intyga.
Nisse!
Skulle alltså en oscillerande maskin avverka mer med samma trissa om jag tolkar dig rätt?
Körde med HELA trissan an mot lacken tack vare att medlet var så tacksamt att köra ut.
Det där med polerrosorna ska jag följa upp
mvh
Z
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ingen mer avverkning...men har du en mörk lack och bara kör roterande så är det stor risk för att du får polerrosor...ställ bilens sida mot låg sidosol och kolla....bigguns skrev:Hej igen!Nisse skrev:Mycket bra medel med tillsatt PTFE "teflon"...gäller att man kör ut det väl..skall vara som pudrat mjöl så man kan blåsa av det från lacken...när man kört klart...oscillerande maskin funkar bäst..annars kan det synas polerrosor på mörka lacker vid sidosol....
Nja något puder lyckades då inte jag få fram men tilläggas ska att det var 15 grader och typ max luftfuktighet ( ingen regn dock). Körde 4-5 vändor och plåten blev tillräckligt varm kan jag intyga.
Nisse!
Skulle alltså en oscillerande maskin avverka mer med samma trissa om jag tolkar dig rätt?
Körde med HELA trissan an mot lacken tack vare att medlet var så tacksamt att köra ut.
Det där med polerrosorna ska jag följa upp![]()
mvh
Z