Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur bäst ta bort fet hinns på lacken

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Subbe
Ny Medlem

Hur bäst ta bort fet hinns på lacken

Inlägg av Subbe » 08 sep 2010 02:56

Hej!
Jag underedsbehandlade min Subaru med bl.a med hjälp av tryckluftsspruta nu i helgen - och för ca 2-3 veckor sedan polerade och lackskydadde med Ultimas produkter.
Behandlingen gjorde jag i mitt garage, så fet "dimma" av det vaxbaserade rostskyddsmedlet yrde om kring och la sig på den nyligen polerade och lackskyddade bilen.

Frågan är vad jag bäst tarbort det hinnan med och om vissa medel påverkar Ultima-lackskyddet negativt?

Vad tycker ni jag ska använda, kallavfettning annan avfettning, diskmedel......? :?: :?:

Hälsningar
Subbe
Senast redigerad av 4 Subbe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Hur bäst ta bort fet hinns på lacken

Inlägg av Stupid-Flanders » 08 sep 2010 09:40

Börja med att testa att lägga på en alkalisk avfettning, tex HD-grön blandad 1:20-1:40 och tvätta sen bilen med vanligt schampo.

Får du inte bort det så prova en kallavfettning som första steg.

En omgång avfettning ska inte påverkar lackskyddet men eftersom Ultima är så enkelt att applicera kan du ju lägga ett lager till när du är klar :jeps

Diskmedlet kan du lämna i köket där det här hemma ;)
Black isn't a color, it's a part time job!

Skriv svar