Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Första gången för mig.....

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Re: Första gången för mig.....

Inlägg av limban » 23 jun 2011 21:59

Cogo skrev:Nu är jag igång igen med mina frågor här. Nu gäller det frågor kring polertrissor till qf 140 ihop med cyclokopia.

Jag har själv provat att köra med gula medium hårda (allround) trissor, nu skulle jag vilja veta om det finns något att vinna på när det gäller att plocka repor eller glans om jag väljer att köpa någon av dessa trissor:

Lila
Blå
Orange HR (sprängd)
Orange HD
Svart HD (extra aggresiv)

Jag vet att optipad kanske är att föredra men tänkte att jag skulle börja med att lära mig genom att använda skumrondeller.

Funderar själv på om man skulle testa Orange HR samt vanliga Lila för att se om det blir någon skillnad på resultatet. Det finns väl knappast någon risk med att ta hårdare trissor?

Mvh Magnus
Nej det är ingen fara med att använda lite aggresiva rondeller..
se bara till att du kör ordentligt men lite snällare rondeller och finare polermedel.. :jeps
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Cogo
Entusiast
Entusiast

Re: Första gången för mig.....

Inlägg av Cogo » 24 jun 2011 09:35

Menar du alltså att det finns risk för rosor etc med hårdare rondeller trots det att man bara kör med QF 140?

Skriv svar