Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilket lackskydd tycker du har längst hållbarhet?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Herman
Ny Medlem

Re: Vilket lackskydd tycker du har längst hållbarhet?

Inlägg av Herman » 22 sep 2011 20:04

Nej,jag jobbar inte för nämnda företag utan på ett helt vanligt bilvårdscenter vars namn jag inte tänker yppa. Vill därför heller inte berätta vilken kedja jag jobbar för. Anledningen till att jag skriver om Swedecoat är för att det helt enkelt är överlägset allt annat på marknaden. Vi har det som komplement till kunder som vill ha något extra och är villiga att lägga lite mer pengar. Prova, ni kommer att häpna.
Senast redigerad av 4 Herman, redigerad totalt 14 gång.

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 22 sep 2011 20:14

Hej!

Verkar ju lite omständigt att lägga , steg ett "sprutas" på 2ggr och steg två sprutas på 4 ggr.
Och som vanligt får man väl inte köpa om man inte har reggad firma!?

Mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 22 sep 2011 20:18

Runt 5000:- för en Volvo V70, bara utsida/lackskydd... kan det stämma för swedecoat ?

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Herman
Ny Medlem

Inlägg av Herman » 22 sep 2011 20:29

5000 plus moms och uppåt. Den första produkten kallas för Total och den sprutas på med tryckluftsspruta, två lager på lack, plast och glas. Tre lager på fälgar. Sedan lägger man numera på Swedecoat Wax i två lager på lack och plast. Klart!
Och Jill, jag förstår om du vill veta vad jag har för andra erfarenheter, men det vore lite dumt av mig att skriva detta. Swedecoat är heller inte jämförbart med något annat, ligger på en helt annan nivå.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 22 sep 2011 20:46

Hej Herman....

Läste igenom garantivillkor för just Swedecoat behandling...

SWEDECOAT garanterar att utsidan på ert behandlade fordon är betydligt mer lättskött än före behandlingen samt att fordonet behåller en fin lyster under 2 år med en suverän avrinning.Efter 2 år erbjuds ni en garantibehandling till reducerat pris med ytterligare 2 års garanti osv osv,ända upp till 10 år.Garantin upphör att gälla om fordonet borstas,poleras eller på annat sätt utsätts för mekanisk påverkan.Följ tvättrådet och använd de produkter din återförsäljare rekommenderar.

Vad är det som gör att en Swedecoat behandling av vissa räknas som ett bättre alternativ än dom andra 2K behandlingarna på marknaden med PTFE ?
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Herman
Ny Medlem

Inlägg av Herman » 22 sep 2011 20:57

När man spolar en bil med Swedecoat, så beter sig vattnet som inget annat. Det är så lätt att tvätta rent, vill man bara avfetta och spola så har man en nästan ren bil så. Jag kan bara säga, prova.

Nu har vi nog tappat tråden, kanske ska öppna en ny.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 22 sep 2011 21:14

Herman skrev:När man spolar en bil med Swedecoat, så beter sig vattnet som inget annat. Det är så lätt att tvätta rent, vill man bara avfetta och spola så har man en nästan ren bil så. Jag kan bara säga, prova.

Så, upplever jag det...... Med dom flesta lackskydden ;)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 22 sep 2011 21:24

Herman skrev:När man spolar en bil med Swedecoat, så beter sig vattnet som inget annat. Det är så lätt att tvätta rent, vill man bara avfetta och spola så har man en nästan ren bil så. Jag kan bara säga, prova.

Tråden handlar ju om "Vilket lackskydd tycker du har längst hållbarhet?"

Anser du att ett fordon vintertid med just Swedecoat behandling, är lättare att hålla ren på sidorna under list än skydd som PPS, Ditec, Tefcar ?
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 22 sep 2011 22:13

Herman skrev:Nej,jag jobbar inte för nämnda företag utan på ett helt vanligt bilvårdscenter vars namn jag inte tänker yppa. Vill därför heller inte berätta vilken kedja jag jobbar för.
Inte för att du måste berätta, men varför är det så hemligt?
Andra på forumet som jobbar med detta verkar mer än gärna berätta var och med vilka produkter de använder.
Kanske du jobbar på Ljungs Bilvård i Helsingborg, och då förstår jag iofs tystnaden ;).

Jag har testat ViP och Tvax FLexi och gillade bägge produkterna :).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 22 sep 2011 22:51

Nu vill inte jag vara avig och tvär men..... en helt ny medlem som pushar hårt för ett visst märke och sen är helt ovillig att svara på frågor :? det det illa ut i mina ögon vad har du att dölja???? ;)
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Herman
Ny Medlem

Inlägg av Herman » 23 sep 2011 18:45

Svar till Jujimbo: Kan förstå att det ser lite konstigt ut, men där jag jobbar är det inte Swedecoat som vi marknadsför, vi har ett annat. Vi har det som sagt som ett komplement vid sidan om. Vill därför inte blanda in min arbetsplats och tala för en produkt och sälja en annan. Det jag skriver här är min högst egna uppfattning. Tror inte någon arbetsgivare skulle uppskatta att anställda går ut offentligt med namn.

Svar till Manor: Nej, jag jobbar inte i Helsingborg.

Svar till Nisse: Har givetvis inte erfarenhet av alla produkter på marknaden, men likväl så är Swedecoat unik. Det ÄR lättare att hålla rent en bil behandlad med detta, både på vintern och på sommaren när alla insekter ska bort. Mycket lätt.

Vore tacksam om alla slutar undra var jag jobbar, jag framför bara min egna uppfattning, precis som alla andra.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av rkoo » 23 sep 2011 18:53

Ok, säg att vi struntar i vart du jobbar men ska du få någon trovärdighet i såpass starka påståenden kring några få medels unika fördelar mot andra så måste du bättre förklara dina referenspunkter.
Dvs du bör kunna motivera varför de är bättre än allt annat marknaden erbjuder, enligt dig, och då i första hand vad du motiverar det med, alltså vilka medel du jämför med, hur jämförelserna gått till, vilka förutsättningarna för jämförelserna var osv.

Åsikter om medel är alltid välkomna men det är en klar fördel om man kan förklara varför man framför åsikterna.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 23 sep 2011 19:13

Herman skrev:Svar till Jujimbo: Kan förstå att det ser lite konstigt ut, men där jag jobbar är det inte Swedecoat som vi marknadsför, vi har ett annat. Vi har det som sagt som ett komplement vid sidan om. Vill därför inte blanda in min arbetsplats och tala för en produkt och sälja en annan. Det jag skriver här är min högst egna uppfattning. Tror inte någon arbetsgivare skulle uppskatta att anställda går ut offentligt med namn.

Svar till Manor: Nej, jag jobbar inte i Helsingborg.

Svar till Nisse: Har givetvis inte erfarenhet av alla produkter på marknaden, men likväl så är Swedecoat unik. Det ÄR lättare att hålla rent en bil behandlad med detta, både på vintern och på sommaren när alla insekter ska bort. Mycket lätt.

Vore tacksam om alla slutar undra var jag jobbar, jag framför bara min egna uppfattning, precis som alla andra.
Okej :) då nöjer jag mig med det.

Men som andra i tråden vilket skydd har du jämfört swedecoat mot? så man har nåt själv att jämföra med.....

Skriv svar