Visst finns det andra fantastiska vaxer/lackskydd som lovar guld och gröna skogar, men dom får någon annan köpa
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Glare eller Orange sealer?
- jojje
- Entusiast

Re: Glare eller Orange sealer?
Orange sealer och fireglaze är dom två lackskydd jag använder och jag tycker det räcker bra för mina behov.
Visst finns det andra fantastiska vaxer/lackskydd som lovar guld och gröna skogar, men dom får någon annan köpa
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Fireglaze och Glare ska väl vara tämligen samma-lika produkter, enligt en del forumtrådar.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Cogo
- Entusiast

i år blev valtet av lackskydd till nya V70:n Autoglym SRP och Autoglym EGP, får se hur det är att använda.
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Det är mycket möjligt, jag är iaf väldigt nöjd med Fireglazen lite mera än Orange sealer faktiskt (pga att den är lite jobbigare att torka av)Manor skrev:Fireglaze och Glare ska väl vara tämligen samma-lika produkter, enligt en del forumtrådar.
Men upplever att OS har en anings längre livslängd, men det är jag det..
- Rednales
- Kemiexpert

Tror Herr Jojje skulle gilla Powerlock...
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Jo har faktiskt funderat på att köpa den när något av mina andra lackskydd börjar ta slut, då det verkar ha liknande egenskaper som dom jag harRednales skrev:Tror Herr Jojje skulle gilla Powerlock...
- Rednales
- Kemiexpert

Extremt lätt att torka av, nästan att det går att blåsa av. Höll bra från Juli till April/Maj sen blev det en sväng med polermaskinen och lite vax istället.
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Låter braRednales skrev:Extremt lätt att torka av, nästan att det går att blåsa av. Höll bra från Juli till April/Maj sen blev det en sväng med polermaskinen och lite vax istället.
- Manor
- Moderator

Nja, det där kändes som ett lite okänt hemmakok som någon står och kränger på en marknad.Jill skrev:Måste tipsa om en enpetare som jag gillar skarpt; http://norrlandsbilvard.storedo.com/p/d ... rona-vaxet
Håller 6-12månader. Idiotsäker att applicera, hantera och torka av![]()
Brukar "grunda" med denna innan jag går på med DODO vaxerna förglans och hållbarhet!
Varför skulle man välja det framför något mer känt märke som har ett rykte att vara rädd om? Jag var t.o.m orolig när jag testade Ultima första gången, men då hade jag läst mycket om det på många forum. Modigast var jag när jag testade Sverigevaxets produkter, vilket jag iofs inte behöv ångra
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
-
Cogo
- Entusiast

Fanns inte så mycket info om det. Är det ett rent lackskydd? Har det någon polerande/rengörande effekt?Jill skrev:Måste tipsa om en enpetare som jag gillar skarpt; http://norrlandsbilvard.storedo.com/p/d ... rona-vaxet
Håller 6-12månader. Idiotsäker att applicera, hantera och torka av![]()
Brukar "grunda" med denna innan jag går på med DODO vaxerna förglans och hållbarhet!
Jill kan du inte ta och dela med dig dina erfarenheter lite mer. Hur lägger du det? Vet du hur mycket det missfärgar plast och gummi?
Mvh Magnus
- Manor
- Moderator

Ok, jag har aldrig hört talas om det åtminstone (men det betyder ju inte så mycket iofs) och etiketten på flaskan såg "hemmaprintad" ut. Jag fick lite negativa Diamantvax* känslan, när jag såg din bildJill skrev:Manor; Det vaxet har använts av professionella bilvårdare i snart tio år varav en är bland dom största kedjorna i sverige. Det tappas även om och får nya etiketter och säljs lite här o dä
* Diamantvax säljs bl.a på mässor och marknader. Det är en glädje att se när försäljaren drar igång sin svada och demonstration som bygger på att med detta medel helt för hand så kan alla repor/skador/oxid korrigeras och ytan får ett oöverträffat skydd. Jag tror nästan att den botar fotvårtor, mjäll och dålig andedräkt också
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- _norrland_
- Medlem
- Kontakt:
Det är väll inte etiketten du ska lägga på bilen, det är väll innehållet?Manor skrev:Ok, jag har aldrig hört talas om det åtminstone (men det betyder ju inte så mycket iofs) och etiketten på flaskan såg "hemmaprintad" ut. Jag fick lite negativa Diamantvax* känslan, när jag såg din bildJill skrev:Manor; Det vaxet har använts av professionella bilvårdare i snart tio år varav en är bland dom största kedjorna i sverige. Det tappas även om och får nya etiketter och säljs lite här o dä.
* Diamantvax säljs bl.a på mässor och marknader. Det är en glädje att se när försäljaren drar igång sin svada och demonstration som bygger på att med detta medel helt för hand så kan alla repor/skador/oxid korrigeras och ytan får ett oöverträffat skydd. Jag tror nästan att den botar fotvårtor, mjäll och dålig andedräkt också.
Haha ja diamantvaxet är en klass för sig, det värsta är att dom verkar sälja bra på mässorna/marknaderna . Folk är så sjukt lättlurade och köpgalna vid såna tillfällen
Senast redigerad av 4 _norrland_, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Nej, det är inte etiketten som man ska ha på bilen men etiketten och flaska plus innehåll och dess egenskaper, det är dessa saker kombinerat som gör att man blir intresserad av att testa en ny produkt. så tycker jag i alla fall._norrland_ skrev:Det är väll inte etiketten du ska lägga på bilen, det är väll innehållet?Manor skrev:Ok, jag har aldrig hört talas om det åtminstone (men det betyder ju inte så mycket iofs) och etiketten på flaskan såg "hemmaprintad" ut. Jag fick lite negativa Diamantvax* känslan, när jag såg din bildJill skrev:Manor; Det vaxet har använts av professionella bilvårdare i snart tio år varav en är bland dom största kedjorna i sverige. Det tappas även om och får nya etiketter och säljs lite här o dä.
* Diamantvax säljs bl.a på mässor och marknader. Det är en glädje att se när försäljaren drar igång sin svada och demonstration som bygger på att med detta medel helt för hand så kan alla repor/skador/oxid korrigeras och ytan får ett oöverträffat skydd. Jag tror nästan att den botar fotvårtor, mjäll och dålig andedräkt också.
![]()
Haha ja diamantvaxet är en klass för sig, det värsta är att dom verkar sälja bra på mässorna/marknaderna . Folk är så sjukt lättlurade och köpgalna vid såna tillfällen
mvh Magnus
- Manor
- Moderator

Även jag har en Diamantvaxflaska liggandes hemma._norrland_ skrev: Haha ja diamantvaxet är en klass för sig, det värsta är att dom verkar sälja bra på mässorna/marknaderna . Folk är så sjukt lättlurade och köpgalna vid såna tillfällen
Den köptes dock tidigt i min husvagnskarriär av husvagnshandlaren, då det skulle fungera bra på den kulhamrade plåten. Jag ger dock betyget en svag dragkrok av fem...samt intygar härmed att det nog tillhör mina sämre köp i denna värld
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)