Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Sonax Polymer Net Shield
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Sonax Polymer Net Shield
Om du någon gång ska ta bort allt skydd på bilen testa hur detta sonax net shield står mot diskmedel
kul och veta om det försvinner då med.
Då jag ofta använder diskmedel på kunders bil för att få dom rena till grunden för polering och ny vaxning
Då jag ofta använder diskmedel på kunders bil för att få dom rena till grunden för polering och ny vaxning
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Lemerok
- Entusiast

Visst kan jag nog prova, ska antagligen dra på ett nytt lager inom någon vecka.Logan skrev:Om du någon gång ska ta bort allt skydd på bilen testa hur detta sonax net shield står mot diskmedel
Innan jag lägger på nytt tänkte jag testa avfettning igen och se om samma sak händer, kan prova diskmedel med.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Berga
- Medlem
Intressant!Lemerok skrev:Visst kan jag nog prova, ska antagligen dra på ett nytt lager inom någon vecka.Logan skrev:Om du någon gång ska ta bort allt skydd på bilen testa hur detta sonax net shield står mot diskmedel
Innan jag lägger på nytt tänkte jag testa avfettning igen och se om samma sak händer, kan prova diskmedel med.
Visst hade du Lemerok använt alkalie utan att skyddet försämrades?
Har själv lagt "shielden" på sonens V70 för 3-4 veckor sedan men bara gått på med shampo än så länge.
Senast redigerad av 4 Berga, redigerad totalt 14 gång.
Berga
- Lemerok
- Entusiast

Ja, vid senaste tvätten kördes HD-grön 1:40 på delar av bilen med.Berga skrev: Intressant!
Visst hade du Lemerok använt alkalie utan att skyddet försämrades?
Har själv lagt "shielden" på sonens V70 för 3-4 veckor sedan men bara gått på med shampo än så länge.
Blanda annat fronten, där klarade sig avrinningen.
Där jag la kallavfettning såg man verkligen hur den "dödade" avrinningen direkt när medlet kom på lacken.
Kan vara så att det finns skydd där under fortfarande, men avrinningen försvann direkt.
- Lemerok
- Entusiast

Jag som bara ville få bilen snygg inför Eslöv-resan!
Aja, hela bilen fick ett lager quick detailer efter så den vart fin och har avrinning igen.
Aja, hela bilen fick ett lager quick detailer efter så den vart fin och har avrinning igen.
- Berga
- Medlem
Foamade sonens bil ikväll -kul!.
Net shield pålagd i slutet på maj sedan dess ingen avfettning (eller diskmedel
) utan bara schampotvätt.
Avrinningen finns kvar!
Net shield pålagd i slutet på maj sedan dess ingen avfettning (eller diskmedel
Avrinningen finns kvar!
Senast redigerad av 4 Berga, redigerad totalt 14 gång.
Berga
- Lemerok
- Entusiast

Kul att höra!Berga skrev:Foamade sonens bil ikväll -kul!.
Net shield pålagd i slutet på maj sedan dess ingen avfettning (eller diskmedel) utan bara schampotvätt.
Avrinningen finns kvar!
Bara man är snäll mot den och kör bara schampo eller snäll förtvätt så verkar klara sig bra.