Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lackskydd på båt?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Lackskydd på båt?

Inlägg av jojje » 16 sep 2015 00:49

Hallo, funderar på vilket det bästa/mest långlivade lackskyddet är på båten min :)

Polerade/lackskyddade ju ordentligt när jag köpte båten för en 2-månader sedan och den ser ju fortfarande väldigt blank och fin ut i gelcoaten.

Planerar att bara tvätta båten ordentligt nu i höst och senare i vår köra en lättare polering samt något lack/gelcoatskydd.

Har ju lärt mig det att allt som det står marin på är tre ggr dyrare än vanliga tillbehör. Kul i jul och vara Volvo-Penta ägare och betala det dubbla/tredubbla på allt bara för att det står marin på kartongen (de flesta bilgrejor passar ju och kostar billigt), sen är väl inte Penta vad det en gång var tyvärr.

Vad nu penta gjort mig för ont, inget vad jag vet ännu :D

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Lackskydd på båt?

Inlägg av Micke K » 16 sep 2015 08:09

Kör PPS eller annan 2-kompare tycker ja..jag la PPS på min segelbåt å fick en riktigt hal å fin yta. Körde en lättare polering före bara..
MVH Micke K

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 16 sep 2015 08:57

WaxDog säljer ju även medel för båtvård, och jag vill minnas att han tyckte att Glare fungerade riktigt bra även till båtar. Du kanske dock vill ha något ännu vassare...men skicka en mailfråga till WaxDog och hör vad han säger :).
mvh Manor

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Viper76 » 16 sep 2015 13:12

Om intresse finns så kan jag sälja en spruta med Opti-Coat 2.0 till dig !?
Ska funka väldigt bra som skydd på båtar har jag hört!
Skicka ett pm isf.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Användarvisningsbild
jeensa
Medlem

Inlägg av jeensa » 19 sep 2015 06:03

På båtar går det precis lika bra med medel för billack. Lägg ett nytt lager innan sjösättning i vår så har du fräsh båt hela sommarn.

mvh jensa

Skriv svar