Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tips på rekond i Stockholmsområdet

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
RobertD
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: 02 mar 2010 16:16

Tips på rekond i Stockholmsområdet

Inlägg av RobertD » 19 mar 2010 11:25

Halloj! :D (Stark öppning)

Köpte ny (alltså begagnad, men ny för mig) bil för någon månad sedan och då jag inte har någon bra tvättplats har jag laddat inför Den Stora Vårtvätten genom att läsa på detta forum och börja fundera på en inköpslista.

Ju mer jag läser inser jag hur lite jag kan och hur mycket utrustning man behöver för en grundlig övergång av bilen. Jag tvättade dessutom av bilen mycket snabbt i helgen och inser att den inte är jättefin i lacken. Man behöver alltså sannolikt diverse maskiner och medel för att det ska bli riktigt bra.

Inser därför att det sannolikt kommer att bli lite billigare, men framförallt betydligt bättre, att lämna in den hos ett proffs. Dessutom gärna ett proffs som sätter stolthet i sitt arbete och inte bara utför arbetet för att få sätta fast ett klistermärke i bakrutan.

Planen är att jag sedan efter denna "grund" har en lack som jag själv kan underhålla med vanliga tvättar.

Undrar därför om någon kan tipsa om någon bra person/firma i Stockholmsområdet som kan ta sig an min bil? Och ungefär vad ni tror att det kommer att kosta? (Om det har någon betydelse så är det en Audi Allroad, dvs en Audi A6. Alltså större än en Nissan Micra, men mindre än en Dodge Van.)

Stort tack för alla tips!

/Robert
/Robert