Första bilen:
Toyota Yaris
Jag hade läst att det går att applicera på en blöt bil så la det på en nyare toyota med en microfiberapplicator som jag bara tänkt vaxa efter tvätt, Kanske överdoserade för det var mycket mycket svårt att få bort från lacken.
Var helt slut efter att ha gnuggat in det för hand för det gled absolut inte lätt (som när man tex vaxar med Autosmart hårdvax eller Menzerna sealing vax )
Andra bilen:
Mercedes W124
Körde det nu med Flex 3401 & "optipad"
Överlag inte mycket att klaga på över appliceringen, men ibland fick man som etsningar vars medlet sen var mycket svårtorkat, det som bet sig fast
Plockar repor... njaaa inte enligt mig, dom försvinner väl lite för ögat men borta är dom ej
Tredje bilen:
Cadillac -92
Körde med både optipad & blå skumgummi
Det var 100ggr enklare att torka bort medlet (som nu fanns kvar) när man körde skumgummirondell, Det mesta av medlet försvann faktiskt bara trissan var ren när man polerade, Men direkt det kom lite fukt eller vatten från en list så var det svårtorkat som attan,
Såg när brorsan körde iväg med bilen att just på planket längst ner fanns det flammigt med rester som jag ej såg i hallen, och det var just där vars trissan hade blivit fuktig, Jag lyckades alltså ej få bort resterna nog bra med microfiber
Slutsats: Jag tänker faktiskt ej nöja mig med detta medel utan som enstegare söker jag något annat
Har läst tips & trix men när jag kör en Vaxpolish så gör jag det för att det skall vara en snabbåtgärd, Jag vill alltså inte polera 1år /panel och lägga ner tid som om jag hade kört riktigt polermedel & sedan vax
Jag skriver detta inlägg först nu fast att jag tänkt skriva det tidigare, Jag har hela tiden läst att detta medel lovordats av andra så jag har tänkt " okej en chans till får det"
Men nu har jag bestämt mig, Jag tycker ej om detta medel alls,
för att jag skall få det riktigt bra så måste jag lägga ner lika många timmar i garaget som när jag vanligtvis kör Menzerna Powerfinish och sedan Fireglaze som är ett lackskydd
Då får jag dessutom
Bättre skydd
Bättre glans
Mindre repor
och en nöjdare bilägare & polerare när jobbet är klart