Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Orange Sealer fastnar bitvis?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av jojje » 04 jun 2010 06:17

Som rubriken lyder?

Upplevde att medlet liksom fastnade fläckvis totalt stenhårt på vissa paneler, vissa andra inte?

Dom Paneler det fastnade som värst körde (fundering om fuskjobb) jag en vända till med occilerande+Menzerna FF, med oförändrat resultat.

Medlet sög fast totalt vissa bitar, men som tipsat innan lite fukt i trasan så löste sig det att torka av det.

En liten undran bara, löser sig inte medlet när man torkar av med en lätt fuktad mikrofiberduk, ja att det försvinner innan det hamnar i lacken alltså :? .
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av Tantrum » 04 jun 2010 07:09

Att medlet fastnar fläckvis kan bero på att man överlappar i appliceringen. Så var det för mig iaf.

Jag har tänkt samma tanke. Det känns lite avigt att torka med fuktig duk, eftersom man torkar bort överflödigt medel med duken borde det som sitter på lacken också följa med :)
Men förfarandet tycks vara testat ordentligt och rekommenderas dessutom i deras supportforum så jag är inte orolig.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av bustorp » 04 jun 2010 07:19

Det handlar nog om att behöva lära sig ett nytt sätt att jobba med lackskydd.
Man undrar om det är populärt hos proffsen.........
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Re: Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av jojje » 04 jun 2010 08:01

Okay, min V70 blev ordentligt blank iaf, bilder hoppar jag över då det bara är en ''hissingetraktor''.

Har i helgen inbokat en Passat, samt en Peugeot 307 tror jag det var, båda 03:or och metallic.

Får se om det blir någon bild efter helgens bravader, Passaten är totalt orrörd sedan den var ny, Peuegoten är nog ''vaxad'' några ggr under dens livstid.
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Re: Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av jojje » 04 jun 2010 08:50

Tantrum skrev:Att medlet fastnar fläckvis kan bero på att man överlappar i appliceringen. Så var det för mig iaf.

Jag har tänkt samma tanke. Det känns lite avigt att torka med fuktig duk, eftersom man torkar bort överflödigt medel med duken borde det som sitter på lacken också följa med :)
Men förfarandet tycks vara testat ordentligt och rekommenderas dessutom i deras supportforum så jag är inte orolig.
Lite svårt att inte överlappa, med det lackskyddet (Orange Sealer) när det ska läggas för hand tycker jag iaf.

Är mera hemma med Fireglaze och dess ''små'' egenheter när jag kör ut det med maskin (occilerande), efter mina små övningar på mina bilar samt bekantas
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av marcus » 04 jun 2010 10:02

Testa att köra ut det med maskin, och torka sedan av med en ganska fuktad microfiberduk. Ta först en panel i taget innan du ger dig på hela bilen.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Re: Orange Sealer fastnar bitvis?

Inlägg av jojje » 04 jun 2010 10:08

marcus skrev:Testa att köra ut det med maskin, och torka sedan av med en ganska fuktad microfiberduk. Ta först en panel i taget innan du ger dig på hela bilen.
Okay, har några objekt som ska fixas (prövas på) i helgen :brumm .

Skriv svar