Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Mitt test av Ultima Paint Guard Plus..

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1178
Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
Ort: Västerås

Mitt test av Ultima Paint Guard Plus..

Inlägg av Crille » 05 jul 2010 20:03

Först av allt vill jag tacka den vänliga själen på detta forum som skickade mig ett test :jeps :best

Sanningen är att jag trodde inte på vad folk sa om just detta medel, trodde dom som hade lämnat redogörelse försökte höjja detta medel till skyarna, men efter jag testat det så måste jag inflika att jag är klart imponerad av medlet, snabbt att applicera och det blir en sådan otrolig glans och snacka om lättvättat den var efter behandling.

Nu har ju min test inte varit riktigt från grunden utan jag la det på en bil som blivit polerad sedan förut, enbart för jag var så jäkla nyfiken på resultatet.

Under denna vecka ska jag fixa till min egen bil med polering samt påläggning av Ultimat, så redogörelse kommer komma från mig om hur jag upplever detta på en nypolerad bil...

Men som jag sa är klart imponerad av medlet redan kan ju bara bli bättre nu tror jag... :jeps

Hittills är min samlade bedömning följande.

1.Otroligt lätt att lägga på fordonet
2. Otrolig glans
3. Otroligt drygt medel
4. Lättvättad efter behandling ( Givetvis inte direkt efter bilen blivit gjord)
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.