Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Lackskydd
-
Herman
- Ny Medlem
Lackskydd
Tjena.
Tänkte dela med mig av ett långtest av Sverigevaxets hårdvax som jag har provat på min bil. Gjorde behandlingen i juni förra året och den har i princip lika bra avrinning som när den var nygjord. Smuts och insekter går mycket lätt att tvätta bort. Använder Mac 124B avfettning och Mac 129+ flugbort. Har även behandlat sidorutor och bakruta och även där är avrinningen utmärkt. Kan varmt rekommendera Sverigevaxets hårdvax.
Tänkte dela med mig av ett långtest av Sverigevaxets hårdvax som jag har provat på min bil. Gjorde behandlingen i juni förra året och den har i princip lika bra avrinning som när den var nygjord. Smuts och insekter går mycket lätt att tvätta bort. Använder Mac 124B avfettning och Mac 129+ flugbort. Har även behandlat sidorutor och bakruta och även där är avrinningen utmärkt. Kan varmt rekommendera Sverigevaxets hårdvax.
Senast redigerad av 4 Herman, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Lackskydd
men var det inte i år dom delade ut prover för test och uppföljning??..Herman skrev:Tjena.
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Rednales
- Kemiexpert

Det var väl VIP?limban skrev:men var det inte i år dom delade ut prover för test och uppföljning??..Herman skrev:Tjena.
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Pust...ytterligare något som skulle vara kul att testa.
ViP och Tvax Flexi är båda bra i mina ögon
.
Till helgen blir det dock Glare! behandling då paketet från Waxdog kom hem snabbare än snabbast.
ViP och Tvax Flexi är båda bra i mina ögon
Till helgen blir det dock Glare! behandling då paketet från Waxdog kom hem snabbare än snabbast.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Scandistore
- Medlem
Sverigevaxets Hårdvax består av en produkt (Djuprengöring) som rengör lacken från gamla vaxtester och polermedel för att få en så ren yta som möjligt och därmed ge Hårdvaxet perfekta förutsättningar för att få riktigt bra fäste i lacken.Hårdvaxet skall läggas två gånger på lack,glas och plastdetaljer.Fälgar tre eller mer.Vi bedömmer inte detta som ett tvåkomponentsskydd då ingen mix av produkter sker utan kallar detta för hårdvax helt enkelt.
Senast redigerad av 4 Scandistore, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
-
Herman
- Ny Medlem
Nej, det är inte VIP som jag har testat på min bil. Jag fick möjlighet att prova hårdvaxet före det kom ut på marknaden.