Ska polera min nyinköpta bil funderar på att lägga ett 2k lack skydd eller ska man satsa på ett bra 1k lackskydd någon som vet nått som ser bra ut på en svart lack.
http://www.garaget.org/?car=291773
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Lakskydd på svart BMW
-
dixonkarlsson
- Ny Medlem
Lakskydd på svart BMW
Senast redigerad av 4 dixonkarlsson, redigerad totalt 14 gång.
- Rednales
- Kemiexpert

Re: Lakskydd på svart BMW
Underarbete är a och o, sen kvittar det nog vad du lägger för skydd. Vilken hållbarhet hade du tänkt dig?
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Lakskydd på svart BMW
Jag tycker att du ska köra med något enkelt om du gillar att hålla på med bilen, Vitsen med 2-komponent är att det håller längre, men som sagt gillar man att hålla på så är det ju ingen större fördel om det håller i 18 månader!!?
Kanske ett mysigt Dodo vax eller kanske Ultima Paint Guard+.
För en något längre hållbarhet så kan jag rekommendera Glare Professional Polish som jag själv har använt mig av de senaste två omgångarna. Jag har dock aldrig testat detta på en svart lack, men tror säkerligen att det borde bli bra.
Kanske ett mysigt Dodo vax eller kanske Ultima Paint Guard+.
För en något längre hållbarhet så kan jag rekommendera Glare Professional Polish som jag själv har använt mig av de senaste två omgångarna. Jag har dock aldrig testat detta på en svart lack, men tror säkerligen att det borde bli bra.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- bitzer
- Medlem
Re: Lakskydd på svart BMW
Har också en svart bil som slits rätt hårt. Har provat olika rena vaxer för att prioritera glans och lyster men upplever ingen skillnad mot tex Ultima PGP förutom markant sämre hållbarhet.
Denna gång kostade jag på C-Quartz utav en orsak, den ska skydda mot repor, upp till 50% färre repor sägs det. Ett kitt kostar en del (ca 500) och ska hålla upp till 2 år (men polermaskinen lär åka fram innan dess så det var inte avgörande för mig). Har bara haft det på två veckor och hunnit med två tvättar utan att tillföra nya repor men det är för tidigt att säga något. Men jag är nöjd så långt. Det är halare än Ultima PGP, ungefär som Autoglym Radiant i känslan. Det var lite osmidigt att lägga på, klossen är liten och svår att greppa och glider ganska trögt. Största nackdelen hittills.
Har inte testat Zirconite så jag kan inte relatera till det.
Denna gång kostade jag på C-Quartz utav en orsak, den ska skydda mot repor, upp till 50% färre repor sägs det. Ett kitt kostar en del (ca 500) och ska hålla upp till 2 år (men polermaskinen lär åka fram innan dess så det var inte avgörande för mig). Har bara haft det på två veckor och hunnit med två tvättar utan att tillföra nya repor men det är för tidigt att säga något. Men jag är nöjd så långt. Det är halare än Ultima PGP, ungefär som Autoglym Radiant i känslan. Det var lite osmidigt att lägga på, klossen är liten och svår att greppa och glider ganska trögt. Största nackdelen hittills.
Har inte testat Zirconite så jag kan inte relatera till det.