Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Extra gloss protection

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Cogo
Entusiast
Entusiast

Extra gloss protection

Inlägg av Cogo » 09 jun 2012 22:56

gällande kombon SRP och EGP är det något speciellt med SRP som gör att EGP passar bra på eller kan man egentligen byta ut SRP mot t.ex QF140 och lägga EGP ovanpå det och uppnå samma resultat som med SRP?
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Extra gloss protection

Inlägg av Nisse » 09 jun 2012 23:06

Cogo skrev:gällande kombon SRP och EGP är det något speciellt med SRP som gör att EGP passar bra på eller kan man egentligen byta ut SRP mot t.ex QF140 och lägga EGP ovanpå det och uppnå samma resultat som med SRP?
Autoglym Super Resin Polish och sedan Autoglym Extra gloss protection är sedan länge en beprövad kombination...Om detta kommer från Autoglym eller om det är något hemsnickrat vet jag inte....

Över lag kan jag tänka mig att vaxpolish och sedan ett hårdvax ger en lite bättre hållbarhet....Men samtidigt kan man fundera på om en finrubbing och sedan hårdvax håller lika bra... ;)

Autoglym Super Resin Polish och sedan Autoglym Extra gloss protection är en väldigt populär kombination för dom som handjobbar med sina bilar...Och då är det många ggr bilar som är rätt nya...ett sätt att alltid hålla lacken fin om man gör detta 2-3 ggr år....
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 09 jun 2012 23:16

Tänkte att jag skulle komplettera min arsenal med Optipads som ska köras ihop med QF140 och sedan ska detta toppas med EGP för bättre avrinning och pärlning. Fungerar detta tror ni?
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 09 jun 2012 23:35

Cogo skrev:Tänkte att jag skulle komplettera min arsenal med Optipads som ska köras ihop med QF140 och sedan ska detta toppas med EGP för bättre avrinning och pärlning. Fungerar detta tror ni?
Vad har du för maskin?

Trutest 140 Quick finish kan vara lite jobbig på vissa lacker....kan bita fast...Kör Menzerna Final Finish och sedan ett rent lackskydd....Menzerna Power Lock Polymer Sealant..... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 10 jun 2012 07:40

har bara en dubbeltrissmaskin och en nästan full flaska QF140, använd till två bilar. Bilen som jag ska ordna med är en röd Volvo V70 -09. Kanske är det då bättre att köra SRP eller. gör som du säger, att köra ett fint polermedel och sedan lackskydd.

Skriv svar