Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Menzerna Sealing Wax..ett lackskydd? Alternativ?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
hjortens80
Ny Medlem

Menzerna Sealing Wax..ett lackskydd? Alternativ?

Inlägg av hjortens80 » 03 sep 2012 10:34

Är det någon som testat Menzerna Sealing Wax som lackskydd? Är detta ett vax enbart eller är det klassat som ett *lackskydd*? Hur lång hållbarhet har det samt hur är det med glansen m.m? Skriv gärna om ni testat det..

/Martin
Senast redigerad av 5 hjortens80, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Menzerna Sealing Wax?

Inlägg av Manor » 03 sep 2012 10:35

Jag har uppfattat Menzerna PowerLock som ett bättre alternativ om du vill köra med just Menzerna...eller är det så att du redan har Sealing Wax:et hemma?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

hjortens80
Ny Medlem

Re: Menzerna Sealing Wax?

Inlägg av hjortens80 » 03 sep 2012 12:32

Ja..jag har en flaska stående i hyllan. Jag kör med Powerlock som lack skydd just nu och det har fungerat väldigt bra tycker jag/kunderna, det blir en grym yta efter Powerlock måste jag säga. Vet inte hur länge det skall skydda med Powerlock men upp till ett år verkar fungera iallafall. Men jag tänkte jag skulle ha ett kompliment till Powerlock och då tänkte jag att kanske Sealing Wax kunde vara något men då kanske det blir att inverstera i en flaska antingen Fire Glaze eller Orange Sealer, har inte provat något av dessa men om någon har synpunkter på dessa så får ni gärna plinta ner en rad ;) !

/Martin
Senast redigerad av 4 hjortens80, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Menzerna Sealing Wax..ett lackskydd? Alternativ?

Inlägg av Manor » 03 sep 2012 16:06

Hej!

Om du är sugen på Fire Glaze så kan du lika gärna satsa på Glare Professional Polish istället.
Vad jag har läst och förstått så är detta tämligen samma-lika produkter, men Glare är aningen modernare och tål en högre temperatur (vilket spelar mindre roll i sammanhanget för behandlingen av en billack). Det som är roligare är att Glare kostar 248:- mot Fire Glaze 379:- för exakt samma mängd medel 355 ml.

Så på det "bättre" medlet så får du 35% rabatt...typ.
Komplettera då gärna med Glare Micro Finish som är en perfekt grund, även om det inte är något måste.

Jag tycker att ovanstående medel från Glare är riktiga höjdare, men jag har å andra sidan inte testat allt som finns...Menzerna PowerLock tycker jag låter väldigt spännande.
mvh Manor

Skriv svar