Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Test av Zirconite lackskydd.

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Göran

Re: Test av Zirconite lackskydd.

Inlägg av Göran » 03 jun 2009 20:39

Om bilen har solid lack ska man vänta, är det en vattenbaserad så är det bara att köra ett lackskydd direkt.
Och det gjorde vi på Koenigsegg t.ex. Det är en myt.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Test av Zirconite lackskydd.

Inlägg av Nisse » 03 jun 2009 21:15

Frågar du runt lite så kommer du få varierande svar på din fråga gällande lackskydd av 2 komp typ och om detta kan läggas på "Ny bil" från bilhall....Volvo i Usa påstår att lacken behöver 2år på sig innan man läggar lackskydd...Vi lägger årligen hundratals "ny bilar" från bilhall med PPS 2komp lackskydd...har aldrig varit några problem...Och detta har vi gjort i över 20år...och alla lacktyper...

Däremot så skall du vänta om du lackat en bil...

Du skall också veta att det finns massor av myter när det gäller just 2komp lackskydd...t.ex. bättre motstånd mot stenskott...lacken blir mindre repkänslig....mm.mm. allt det där är säljsnack !!

Det en 2komp lackskydd skyddar emot är i princip väder och vind...sol, surt nedfall, mm.

I Usa finns det stämningar till höger och vänster gällande 2 komp lackskydd kontra lack "nybilar" Det finns också en massa stämningar mot motorbehandlingsmedlet slick50...mediciner...mm..mm..mm..mm...

En liten parantes...

Man behöver inte alltid ha rätt för att man hållit på i många år....både billacker och lackskydd förbättras... ;)

Steven Sluyter har jag pratat med på telefon många ggr....trevlig kille !! ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Test av Zirconite lackskydd.

Inlägg av Jiiins » 31 jul 2009 11:21

Hur går det med testet torlejf?


/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Test av Zirconite lackskydd.

Inlägg av Jiiins » 27 jan 2010 18:43

Jiiins skrev:Hur går det med testet torlejf?


/Jiiins :jeps

Provar igen :)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Torlejf

Re: Test av Zirconite lackskydd.

Inlägg av Torlejf » 27 jan 2010 21:48

Oj, kanske blir dags att svara här. :)

Zirconite funkade över mina förväntningar, dock blev jag illa tvungen att polera om vissa delar av bilen pga. att fågelskit gjorde märken över taket samt motorhuv, när jag ändå gjorde det gick jag över hela bilen. Är det förresten olagligt att slå en tant som har en balkong i närheten av min bil och samtidigt MATAR fiskmåsar på denna balkong?

Då ville jag inte chansa att medlet skulle räcka till en omgång till så jag fick tyvärr ta ett annat jag hade hemma.

Dock funderar jag på att beställa dom stora flaskorna av Zirconite till våren, så jag ger det tummen upp!

Mvh. David.

Skriv svar