Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Testa Fireglaze

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Nyrén
Medlem

Testa Fireglaze

Inlägg av Nyrén » 02 jul 2013 23:00

Vi börjar såhär. Jag är gillar att ta hand om min bil men är absolut inget proffs, använder mig av Meguiars konsumentprodukter och är faktiskt helnöjd med deras Ultimate Compound, Smooth surface clay kit och Ultimate polish som jag applicerar med en http://www.clasohlson.com/se/Polermaskin-Cotech/30-9292 och med trissor http://www.clasohlson.com/se/Polersvamp ... r407949000. Använder även deras Ultimate Liquid Wax det är bra men håller bara typ en månad.

Jag har hört mycket bra saker om fireglaze och är sugen att testa det, men vet inte var man får tag på det eller hur man applicerar det.
går det även att ha vax på fireglaze eller ska man låta det vara som det är?

Har en skoda octavia rs -02 röd solidlack om det har någon betydelse...

Förklara gärna för mig steg för steg hur man ska göra.

Tack på förhand Andreas.
Senast redigerad av 4 Nyrén, redigerad totalt 14 gång.

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Testa Fireglaze

Inlägg av deciso » 02 jul 2013 23:33

Fireglaze ska vara likvärdig (samma) som glare professional polish och den har manor skrivit endel om :D

Men det går till så att första lagret polerar du in i lacken. Använd ytterst lite medel.
Andra lagret lägger bara på det första. Använd lite mer medel denna gång. På en flaska bör du få ut ca 8 bilar så förstår du att det inte går åt mycket medel.
Glare köper du hos waxdog. Det är mycket lättarbetat, ger bra glans och en väldigt hal yta.
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 02 jul 2013 23:34

deciso skrev:Fireglaze ska vara likvärdig (samma) som glare professional polish och den har manor skrivit endel om :D

Men det går till så att första lagret polerar du in i lacken. Använd ytterst lite medel.
Andra lagret lägger bara på det första. Använd lite mer medel denna gång. På en flaska bör du få ut ca 8 bilar så förstår du att det inte går åt mycket medel.
Glare köper du hos waxdog. Det är mycket lättarbetat, ger bra glans och en väldigt hal yta.
Me like =) :)
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Nyrén
Medlem

Inlägg av Nyrén » 03 jul 2013 16:44

Ska man använda maskin båda appliceringarna ??

Kan använda wax på glare efter? brukar spraya Meguiars Quik Wax efter tvättat för att få den nyvaxade känslan. Eller skadar det lackskyddet?

Mvh Andreas
Senast redigerad av 4 Nyrén, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Testa Fireglaze

Inlägg av Manor » 05 jul 2013 06:28

Nyrén skrev:Ska man använda maskin båda appliceringarna ??

Kan använda wax på glare efter? brukar spraya Meguiars Quik Wax efter tvättat för att få den nyvaxade känslan. Eller skadar det lackskyddet?

Mvh Andreas
Glare rekommenderar inte att man toppar med vax.
Jag brukade själv lägga ett ytterligare lager Glare när jag blev sugen :). WaxDog säljer även Glare Rapid Action som går ännu snabbare att toppa med, men det är inte så snabbt som det som du använder idag.

I ärlighetens namn så tror jag inte ett snabbvax på något sätt förstör något...det är nog mer onödigt.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Nyrén
Medlem

Inlägg av Nyrén » 23 jul 2013 02:01

Tack för svaren! :D

Skriv svar