Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fireglaze vs Insect Remover

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Sasjjj
Medlem

Fireglaze vs Insect Remover

Inlägg av Sasjjj » 28 jul 2013 19:40

Om man måste ta till Turtles Insect Remover eller liknande för att få bort alla döda inbrända insekter, hur mkt Fireglaze har man kvar sedan? Någon alls? Har hört att Insect Remover innehåller en del otrevliga saker....

Annat förslag på medel som tar bort de döda krypen och är skonsam mot lackskydd?
Senast redigerad av 4 Sasjjj, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Re: Fireglaze vs Insect Remover

Inlägg av limban » 28 jul 2013 19:51

Sasjjj skrev:Om man måste ta till Turtles Insect Remover eller liknande för att få bort alla döda inbrända insekter, hur mkt Fireglaze har man kvar sedan? Någon alls? Har hört att Insect Remover innehåller en del otrevliga saker....

Annat förslag på medel som tar bort de döda krypen och är skonsam mot lackskydd?
du kan med fördel lägga på HD-Grön efter att du har spolat ren bilem en gång.. så bilen är lite fuktig.. sedan lägg på HD-Grön blandning 1:5 låt verka 1-2 min sen spola med högtryck ganska nära lacken 10-20 cm då får du en ren bil.. :nicka
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 28 jul 2013 20:21

Sasjjj skrev:Om man måste ta till Turtles Insect Remover eller liknande för att få bort alla döda inbrända insekter, hur mkt Fireglaze har man kvar sedan? Någon alls? Har hört att Insect Remover innehåller en del otrevliga saker....

På min vita bil jag hade förut lade jag på stora varmblöta badlakan i 10 minuter innan tvätt. Det mjukade upp insekterna bra. Insect remover du köper på macken kan vara riktigt aggresiva.
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Sasjjj
Medlem

Inlägg av Sasjjj » 28 jul 2013 20:27

limban skrev:

du kan med fördel lägga på HD-Grön efter att du har spolat ren bilem en gång.. så bilen är lite fuktig.. sedan lägg på HD-Grön blandning 1:5 låt verka 1-2 min sen spola med högtryck ganska nära lacken 10-20 cm då får du en ren bil.. :nicka
Då blir det HD-grön 1:5. :nicka Sedan kan jag sova gott i vetskapen att mitt kära lackskydd mår bara fint. 8-)

Edit: Men vänta nu ett tag.....Jag har för mig att HD-grön fullkomligt slaktar lackskydd. I synnerhet blandad 1:5. Eller är jag ute på en lång cykeltur nu?
Senast redigerad av 4 Sasjjj, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 28 jul 2013 20:48

1:5 är ganska vasst även på våt yta, jag kör max 1:10 men det brukar fungera med svagare lösning om den får ligga på ett tag och ej torkar.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 29 jul 2013 17:26

Ja blandar HD grön 1:30 och spolar med högtryck. Sedan en skumtvätt och spolar med högtryck. Efter det är lacken i princip redo att torkas torr men då svampar jag och sköljer av med vattenslangen.
Finns det minsta lilla rester av en fluga så försvinner den i torkduken.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Sasjjj
Medlem

Inlägg av Sasjjj » 30 jul 2013 10:09

Perra83 skrev:Ja blandar HD grön 1:30 och spolar med högtryck. Sedan en skumtvätt och spolar med högtryck. Efter det är lacken i princip redo att torkas torr men då svampar jag och sköljer av med vattenslangen.
Finns det minsta lilla rester av en fluga så försvinner den i torkduken.
....och lackskyddet är opåverkat, eller iaf inte bortspolat? :)

Skriv svar