Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Olika Lackskydd

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Zerion
Medlem

Olika Lackskydd

Inlägg av Zerion » 08 maj 2015 19:48

Hejsan alla bilvårdskompisar!

Nu är det så att jag är på jakt efter lite nya lackskydd, och har kikat runt hela internet utan att blivit något klokare.

Finns så otroligt mycket olika lackskydd, Wax/Sealants/Coatings.

Jag skulle vilja veta lite mer om dom jag sa, vad är skillnaden? vart får man tag på framförallt " Sealants / Coatings "?

Har lite olika bilar, samt nära och kära där alla vill ha olika, så skulle vara bra att veta vad som är bäst till var och en.

Har ju självklart hittat lite och provat diverse waxer, men tycker alla försvinner efter några tvättar.

Om det är något, bara fråga!

Tacksam för svar, Mvh Kevin. :best :brumm

Cogo
Entusiast
Entusiast

Re: Olika Lackskydd

Inlägg av Cogo » 08 maj 2015 20:03

Kortfattat svar

Vax, oftast carnuba i samt en del andra naturliga produkter, hållbarhet 3-6 mån.
Sealent/förseglingar, mer syntetiska produkter, polymer, teflon, M.fl. Hållbarhet, 6-12 mån.
Coating/keramiska lackskydd, reptåliga, hållbarhet 12-24 mån.

Dock min personliga syn på detta område.

Zerion
Medlem

Inlägg av Zerion » 08 maj 2015 20:06

Cogo skrev:Kortfattat svar

Vax, oftast carnuba i samt en del andra naturliga produkter, hållbarhet 3-6 mån.
Sealent/förseglingar, mer syntetiska produkter, polymer, teflon, M.fl. Hållbarhet, 6-12 mån.
Coating/keramiska lackskydd, reptåliga, hållbarhet 12-24 mån.

Dock min personliga syn på detta område.
Tack för svaret! Är mest intresserad av Förseglingar och Keramiska lackskydd! Vet du vart det går att få tag på någonstans? :)

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 08 maj 2015 20:27

Kolla hos sponsorern, bbv och waxdog. De har mängder med lackskydd av olika slag. Titta ut ett par intressanta och läs på om dem du är intresserad av. Kom med frågor här samt specificera lite mer vad du är ute efter så kommer du nog få mera konkreta tips.

Mvh magnus

Skriv svar