Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Test av 10 bil vaxer hos tidningen Auto Motorsport
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Test av 10 bil vaxer hos tidningen Auto Motorsport
Test av 10 bil vaxer hos tidningen Auto Motorsport från 10/2009
"Vi tog tio vanliga bilvaxer och satte dem i händerna på kräsna proffs. Läs testet och se vilket vax som är bäst för din bil!"
http://www.automotorsport.se/news/18772 ... 3%B6r-dig/
Pdf fil där hela reportaget och testen finns
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 091003.pdf
"Vi tog tio vanliga bilvaxer och satte dem i händerna på kräsna proffs. Läs testet och se vilket vax som är bäst för din bil!"
http://www.automotorsport.se/news/18772 ... 3%B6r-dig/
Pdf fil där hela reportaget och testen finns
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 091003.pdf
Senast redigerad av 5 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Re: Test av 10 bil vaxer hos tidningen Auto Motorsport
Det där är ju vaxpolishar och inte vaxer. Men de var åtminstone realistiska och sakliga i själva artikeln. Sen är ju frågan hur de egentligen mäter glansen. Om det är firmans testförrättare som bedömer det borde det stå 
Kul att läsa iaf!
Kul att läsa iaf!
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Toppnotering för Autoglym Super Resin Polish 
Ett engelskt vax som i det här gänget har bäst glans, även om skillnaden är hårfin. Inga svagheter alls, förutom ett rätt häftigt pris. Har en förvånansvärt bra rengörande förmåga. Ett bra val!
Ett engelskt vax som i det här gänget har bäst glans, även om skillnaden är hårfin. Inga svagheter alls, förutom ett rätt häftigt pris. Har en förvånansvärt bra rengörande förmåga. Ett bra val!
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Men inte ett ljud om hållbarheten tyvärr ;(
Synd det är ju en viktig parameter
På Mekonomen där ja bor är dom heltokiga i Autoglym , det lyser i deras ögon när dom får rek detta märke
Synd det är ju en viktig parameter
På Mekonomen där ja bor är dom heltokiga i Autoglym , det lyser i deras ögon när dom får rek detta märke
Senast redigerad av 4 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Jag blev lite imponerad över att de faktiskt berättar att alla "vaxer" inte ska pärla. Det är ju annars lätt att döma ut ett skydd bara av den anledningen.
Sen visste jag inte att man testar hållbarhet genom friktionstest heller. Det var lärorikt detta!
linblekinge: Menar du Mekonomen på Smedjegatan förstår jag precis vad du menar. Konstigt att flaskorna är dammiga med gulnade etiketter bara
Sen visste jag inte att man testar hållbarhet genom friktionstest heller. Det var lärorikt detta!
linblekinge: Menar du Mekonomen på Smedjegatan förstår jag precis vad du menar. Konstigt att flaskorna är dammiga med gulnade etiketter bara
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Funk
- Moderator

Autoglym resin klarade sig bra i mitt eget test, så helt fel ute var jag inte..
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Jimmy
- Medlem
Lite märkligt det där med "rengörande förmåga" i testet. Där fick t.ex. Sonax flytande hårdvax en 3:a. Enligt Sonax ska den produkten inte ha någon polerande effekt alls. Utan enbart ett lackskydd.
Samtidigt fick SonaxXtremeCleaner+Wax också en 3:a i "rengörande förmåga" vilket ska vara en kraftigare vax/polish i "konsument" sammanhang.
Samtidigt fick SonaxXtremeCleaner+Wax också en 3:a i "rengörande förmåga" vilket ska vara en kraftigare vax/polish i "konsument" sammanhang.
Senast redigerad av 4 Jimmy, redigerad totalt 14 gång.
- bustorp
- Trogen Medlem

Jag tror att de menar ta bort skit då Sonax innehåller en del nafta så ser man nog en del skit på appliceringssvampen.
Det är den typen av rengöring de är ute efter.........
Det är den typen av rengöring de är ute efter.........
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
Jimmy
- Medlem
Jo det är sant Bustorp. Man brukar kunna lösa tjärfläckar med flytande hårdvax.
I mina ögon blir testet lite missvisande iså fall för det är ju inte riktigt den rengörande effekten jag är ute efter med en vax/polish.
I mina ögon blir testet lite missvisande iså fall för det är ju inte riktigt den rengörande effekten jag är ute efter med en vax/polish.
Senast redigerad av 4 Jimmy, redigerad totalt 14 gång.
-
Veteran
- Medlem
Flytande Hårdvax är till största delen bestående av silkon och har inget vax från carnauba eller bivax i sig alls.....
Daniel, luttrad bilvårdstekniker.