Absolut..MattisH skrev:Ja det är inte nådigt vad dom tar betalt.
Men som hobbyverksamhet så kan man tömma själv och köra till tippen i en hink eller nåt. Inte värre än att lämna lite spillolja.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Mercafreak rekondar
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Mercafreak rekondar
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Jag får flika in med min åsikt med som moddeFunk skrev:Min personliga åsikt stämmer inte alltid överrens med det beslutade, varken här eller i verkliga livet, men jag får rätta mig. Och det tar väldigt lite kraft att skriva utan svordomar, gör det någon glad så bidrar jag gärna. Men att få mig att prata på samma sätt... då får jag sy ihop munnen..Men tycker du (eller kanske t.om. moderatorsgruppen i stort?) att ovanstående uttryck skall censureras? På riktigt? Är det här Nobelfesten? Jag förstår att vad som räknas som svordom är en bedömningsfråga men man behöver ju inte sätta nivån hur lågt/högt som helst...![]()
![]()
/Thomas
Jag har helt ärligt med tyckt att det varit lite väl starka "klosterfasoner" när det gäller svordomar ( tro mej jag har med fått pisk på fingrarna härinne), men jag tror och anser nog att börjar man släppa på en liten groda från någon så kommer det längre fram kulminera och det kommer bli väldigt svårt att avgöra vad som är grodor och vad som är paddor och vill det sig illa har vi snart inlägg fulla med svordomar av olika slag vilket gör att man tråden i sig tappar sitt fokus.
Även jag förstår att ibland vill man sååååååå gärna skriva den där svordommen för att få effekt på vad man vill berätta eller visa, men på sikt blir det ohållbart....
Sudda.... formulera om.... tro mej.... jag har gjort det massor av gånger
Säger inte att ni ska sluta med era projekt....utan kanske bara fundera vad det är ni skriver!!
Ni gör ett grymt jobb allihop... fortsätt med det.... snart börjar jag med
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
-
deciso
- Trogen Medlem

[quote="Kapten Haddock"]
Inte efter någon tagit illa vid sig och kastat in MF duken;)
Mvh
[quote="Kapten Haddock"]
Ha ha ha Det behövdes lite humor i tråden. Tack Kapten
Inte efter någon tagit illa vid sig och kastat in MF duken;)
Mvh
[quote="Kapten Haddock"]
Ha ha ha Det behövdes lite humor i tråden. Tack Kapten
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

Det är väldigt effektivt med småbarn som håller på att lära sig prata när det kommer till svordomar.
Jag har aldrig reagerat särskilt mycket innan, men nu när man försöker undvika det i tal så är det skrämmande hur mycket svordomar som används. Till och med i julkalendern!! Det är inte bara unga personer, utan alla svär.. Så visst är det skönt att slippa läsa det, men som sagt ......
Jag har aldrig reagerat särskilt mycket innan, men nu när man försöker undvika det i tal så är det skrämmande hur mycket svordomar som används. Till och med i julkalendern!! Det är inte bara unga personer, utan alla svär.. Så visst är det skönt att slippa läsa det, men som sagt ......
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
-
d98josu
- Ny Medlem
Ursäkta en novis på området, men om man har oljeavskiljare som denna tråden spårade ur att handla om. Fångar den då upp tungmetaller, nedmalda däckfragment, syra och vad mer som kan tänkas komma av en bil eller användas vid tvätt? Eller fångar den bara upp petroliumprodukter som avfettning, diesel, olja, bensin mm.
Jag håller med om att 99 kr för handtvätt är "väl" billigt, dock tror jag inte att innehav av oljeavskiljare motiverar en ökning av priset med 150% (till 250 kr).
Med vänlig hälsning, johan
Jag håller med om att 99 kr för handtvätt är "väl" billigt, dock tror jag inte att innehav av oljeavskiljare motiverar en ökning av priset med 150% (till 250 kr).
Med vänlig hälsning, johan
Senast redigerad av 4 d98josu, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

En oljeavskiljare är inte ett reningsverk, men den kan ta hand om en del partiklar och tungmetaller eftersom man har en slamavskiljare i anläggningen. Åtminstone större tvättanläggningar har dock ofta sandfilter och till och med biologiska reningsverk.
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse